آفتاب

پرونده قتل ارجاعی به شورای حل اختلاف کرج به سازش منجر شد

پرونده قتل ارجاعی به شورای حل اختلاف کرج به سازش منجر شد

رییس شورای حل اختلاف استان البرز گفت: اولین پرونده قتل ارجاعی به شورای حل اختلاف کرج با تلاش‌های اعضای این شورا به سازش منجر شد.

لقمان کیاپاشا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزار ی دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: امسال 30 درصد پرونده‌های دارای قابلیت صلح ارجاعی به شورای حل اختلاف در استان البرز به صلح منجر شده است.

وی با بیان اینکه از زمان ارجاع پرونده‌های قتل به شورای حل اختلاف البرز تاکنون، فقط یک پرونده با این شورا ارجاع شده است،‌ افزود: این پرونده مربوط به قتل مرحوم ح. پ توسط جوانی 28 ساله بود که شهریورماه سال 91 در جریان یک درگیری به وقوع پیوست.

کیا پاشا خاطرنشان کرد: پرونده فوق از سوی دادگاه کیفری استان به شعبه ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف ارجاع شده بود و شورای حل اختلاف برای برقراری صلح و سازش جلسات متعددی با اولیاء دم و متهم برگزار کرده است تا اینکه در ماه جاری این پرونده با رضایت اولیای دم به سازش منجر شد.

وی ادامه داد: اولیای دم این پرونده با تقاضای دیه حاضر به رضایت شدند ولی به دلیل اینکه خانواده مقتول از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیست، تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف برای تعدیل این دیه ادامه داشت تا اینکه در حال حاضر اولیای دم رضایت به دریافت دیه یک مرد مسلمان دادند و فعلاً مبلغ دریافت شده به صورت چک بوده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به قطعی شدن رضایت اولیای دم این پرونده گفت: رضایت اولیای دم مکتوب شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز در پایان گفت: از جنبه خصوصی این پرونده مختومه شده است ولی از جنبه عمومی، متهم اکنون در زندان بسر می‌برد تا در خصوص این جنبه پرونده در دادگاه کیفری استان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

کد N115705

وبگردی