آفتاب

رهبر حزب اسلامگرای سعادت از مواضع ترکیه در قبال سوریه انتقاد کرد

رهبر حزب اسلامگرای سعادت از مواضع ترکیه در قبال سوریه انتقاد کرد

آنکارا - ایرنا - ˈمصطفی کامالاکˈ رهبر حزب اسلامگرای ˈسعادتˈ با انتقاد از سیاست خارجی ترکیه ، مواضع این کشور در قبال دولت دمشق را اشتباه خواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وی امروز در سخنانی در شهر ˈازمیرˈ با انتقاد از سیاست خارجی ترکیه در قبال همسایگان این کشور به ویژه سوریه گفت: مواضع دولت آنکارا از آغاز بحران در سوریه اشتباه بوده است.

وی در واکنش به سخنان مقامات ترکیه در مورد اینکه کامیونهای حامل کمک های انساندوستانه متوقف شده در استان ˈآداناˈ به مقصد سوریه متعلق به سازمان اطلاعات و امنیت این کشور بوده ، افزود : سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه (میت) از چه زمانی به صورت سازمان خیریه درآمده است و چرا از بازرسی آنها جلوگیری کردید.

وی با انتقاد از سیاست خارجی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ گفت: بیشترین قتل مسلمانان در جهان اسلام در دوران حاکمیت حزب عدالت و توسعه در ترکیه رخ داده و میلیونها مسلمان در عراق ، لیبی و سوریه جان خود را از دست داده اند.

کامالاک با اشتباه خواندن سیاستهای ترکیه در مورد سوریه افزود: بر اساس برخی گزارش ها ، در کمتر از 10 روز در ماه گذشته دو محموله سلاح برای تروریستهای سوری در جنوب ترکیه کشف شد.

وی اضافه کرد: دو اتوبوس حامل مهمات و سلاح در بزرگراه آدانا - غازی آنتپ توسط گروه عملیات ویژه پلیس نیز کشف شد.

این دو اتوبوس هنگام عبور از بزرگراه آدانا به سمت استان ˈحاتایˈ برای ارسال به سوریه متوقف شد.

سه نماینده مجلس ترکیه نیز پیش از این نزد مقام های قضایی این کشور در مورد محموله مشکوک سلاح و مهمات که در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه کشف شد، علیه وزیر کشور، استاندار منطقه و عناصر سازمان اطلاعات مرتبط با این حادثه اعلام جرم کردند.

رسانه های ترکیه اعلام کردند که یک کامیون حامل چند موشک و مقادیر فراوانی سلاح و مهمات در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه کشف شده، ولی یک افسر اطلاعاتی (میت) به ماموران ژاندارمری اجازه نداده که از این کامیون بازرسی کنند.

ترکیه به همراه قطر و عربستان سعودی از ابتدای بحران سوریه از معارضان حمایت و آنها را تجهیز کرده اند.

خاورم**2012* 230**1651
کد N115401

وبگردی