آفتاب
خبرنگار مسلمان روس:

انقلاب اسلامی حس ظلم ستیزی را در ملت ها زنده کرد

انقلاب اسلامی حس ظلم ستیزی را در ملت ها زنده کرد

مسکو- ایرنا- فاطمه آناستازیا یژووا عضو هیات دبیری تارنمای روسی مسلمانکا با تشریح رسالت انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی در راستای تلاش های انبیا برای از بین بردن ظلم و ستم حرکت و حس ظلم ستیزی را در ملت ها زنده کرد.

یژووا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: انقلاب اسلامی از روز پیدایش خود مبارزه با ستمگران و استعمارگران را آغاز کرد.

یژووا که مطالعات گسترده ای در باره تاریخ معاصر ایران و به ویژه دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته و مقالات فراوان در رسانه های روسی نگاشته است، جایگاه امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در شکل گیری حرکت بزرگ انقلاب اسلامی را بسیار مهم توصیف کرد.

وی افزود: ˈامام راحل (ره) با تکیه بر اراده و کمک الهی به هدایت مردم ایران و شاگردان خود برای برپایی انقلاب پرداخت که پس از یک و نیم دهه مبارزه پیگیر به ثمر نشست.ˈ

خبرنگار روس ادامه داد: ایران در دوره پیش از انقلاب اسلامی یکی از اقمار آمریکا به شمار می رفت و حتی در سرکوبی حرکت های آزادیخواهانه علیه آمریکا هم در منطقه بطور پنهانی کمک می کرد.

یژووا گفت: در واقع شاه شریک ظلم های آمریکا در منطقه بود و ملت ایران تحت شدیدترین فشارهای رژیم استبدادی و ارباب آمریکایی آن قرار داشت و بسیاری از مبارزان در سالهای خفقان رژیم پهلوی در زندان ها جان باخته یا تحت شدیدترین شکنجه ها مجبور به سکوت شدند.

وی با بیان این که ظالمان همواره این گونه رفتار کرده اند، اظهار داشت: در طول تاریخ فرعون های زیادی به قدرت رسیده اند و بسیاری از آنها توسط مردم معدوم شده اند که انور سادات فرعون مصر یا معمر قذافی حاکم ظالم و معدوم لیبی از آن جمله است.

وی اضافه کرد: اگر به دقت حرکاتی را که در نتیجه آنها این ظالمان خونخوار معدوم شدند، بررسی کنیم متوجه این واقعیت مهم خواهیم شد که این حرکت های انقلابی برگرفته و الهام یافته از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

عضو هیات دبیری تارنمای روسی مسلمانکا گفت: انقلاب اسلامی پرچم مبارزه با ظلم را برافراشت و علت خصومت آمریکا و چند کشور متحد آن هم با ایران نیز همین امر است.

وی افزود: امروز حکومت جمهوری اسلامی به رهبری آیت الله خامنه ای راه امام خمینی (ره) را با نیروی تمام ادامه می دهد و از اصول و مبانی انقلاب اسلامی عدول نمی کند.

یژووا گفت: تمام تلاش های آمریکا برای به سازش کشاندن ایران بی نتیجه بوده است و فشارها به بهانه نگرانی از برنامه هسته ای این کشور نیز هیچ نتیجه ای برای بانیان آن نداشته است.

وی اضافه کرد: ایران در شرایط مشکلات قدرتمندتر می شود و بر توانمندی خود در عرصه های مختلف همچون فناوری های پیشرفته، اقتصادی و صنعتی و پتروشیمی می افزاید.

خبرنگار مسلمان روس گفت: پیشرفت های ایران به مظلومان جهان امید جدیدی برای رهایی از زیر یوغ ستمگران دمیده است و بسیاری به این واقعیت رسیده اند که بدون به گردن گرفتن یوغ مستکبران هم می توان پیشرفت کرد.

یژووا گفت: در این میان، سران کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید در جهت استقلال و رهایی از وابستگی خارجی کشور خود و پیروی از احکام اسلامی در ساختار حکومتی خود حرکت کنند.

وی با اشاره به سرنگونی رژیم هایی همچون لیبی و تونس گفت: سران کشورهایی که موجودیت خود را در اطاعت و پیروی از سیاست های آمریکا می بینند و منافع ملت های خود را نادیده می گیرند باید از سرنوشت دیکتاتورهای سرنگون شده درس عبرت بگیرند.

وی اضافه کرد: موج بیداری اسلامی که از سه سال پیش آغاز و منطقه خاورمیانه را درنوردیده ممکن است کشورهای دارای رژیم های ظالم را هم در برگیرد و سران این کشورها باید قبل از این که در خشم ملت های خود بسوزند، راه جدیدی را در پیش گیرند و نوکری بیگانگان را کنار بگذارند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N115347

وبگردی