آفتاب

بیانیه 20تشکل دانشجویی در حمایت از « نه به یارانه»

بیانیه 20تشکل دانشجویی در حمایت از « نه به یارانه»

تشکل دانشجویی آرمان در حمایت از « نه به یارانه» بیانه‌ای منتشر کردند که در این راستا گامی هرچند کوچک، در راستای ارتقای سطح معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه برداشته باشند.

تشکل دانشجویی آرمان در حمایت از « نه به یارانه» بیانه‌ای منتشر کردند که در این راستا گامی هرچند کوچک، در راستای ارتقای سطح معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه برداشته باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در بخشی از این بیانیه آمده است:

«از آرمان های امام و انقلاب و شهدا آن‌قدر دلخوشی برای‌مان مانده است که دلخوش به 45000 تومان های آخر برج نباشیم. که شرافت و عزت‌مان در گرو چیزی که « یارانه نقدی» می‌نامندش نباشد.

حتی اگر یک میلیون رای از 18 میلیون رای دکتر روحانی از دریافت یارانه انصراف دهند، مبلغی در حدود 45 میلیارد تومان در هر ماه در صندوق دولت ذخیره می‌شود که قطعا بی‌مصرف نخواهد ماند.

از طبقه ی مستطیع به قشر مستضعف. از مردم به مردم. باشد که یاری‌مان را هدفمند کنیم ، نه یارانه‌مان را.

پیرو بیانات ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر و در پاسخ به فرمایشات ایشان مبنی بر انصراف داوطلبانه دهک‌های بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی به نفع دهک‌های پایین و قشر ضعیف و نیازمند به نمایندگی از جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان بر آن شدیم تا با حمایت از کمپین « نه به یارانه » گامی هرچند کوچک در راستای ارتقای سطح معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه برداریم.

گامی به آن سمت که یارانه مان هدفمند باشد، نه هدفمان یارانه!

شاید حمایت یگ گروه دانشجوی ناشناس از این طرح، در حمایت بزرگانی چون « علی مطهری» ، و « مسعود فروتن» و بسیاری از اساتید برجسته دانشگاه یا چهره‌های شناخته شده عرصه سیاست و هنر و علم آنقدرها به چشم آمدنی نباشد اما یقینا دانشجویی که از یارانه خود می‌گذرد پیام‌آور این نوید است که آن پزشک، این سهام‌دار شرکت، آن مدیر مسئول کارخانه، کار آفرین برتر ، استاد دانشگاه ، نماینده مجلس، تجار و کسبه و بسیاری دیگر هم می‌توانند بگذرند.

نه بنا بر منفعت دولت، که به ضرورت مصلحت ملت و این حقیقت دارد که ما بیش از یارانه ، نیازمند حفظ عزت و غرور و کرامت انسانی هم وطنان‌مان هستیم .

از دولتی که در آن آمار و ارقام مربوط به بودجه‌های کلان کشور را باید از سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه و مرکز مبارزه با مفاسد اقتصادی جویا شد ، نه بانک مرکزی؛ توقع توان پرداخت یارانه به تمام اقشار جامعه نمی‌رود. صحیح است. دولت توان پرداخت ندارد، اما همه مردم هم نیاز به دریافت ندارند.

حرف دل رییس جمهور را می‌شنویم و طنین بند دلی دردمند از نیاز که از شایعه قطع پرداخت یارانه پاره می‌شود. در شهرستانی دور. در مسکنی که جز مهر سر سفره پناهندگانش چیزی نیست. از کابینه نجیب و دولتمردان عزیز تشکر می‌کنیم . از وزیری که پاسخگوی مجلس است. از سخنگویی که پاسخگوی مردم است. از رییس‌جمهوری که عذرخواهی می‌کند. از رییس‌جمهوری که حتی حمایت را از ما، از اساتید ، از دانشجویان طلب می‌کند و هنوز سکوت است پاسخش. از رییس‌جمهوری که نه جسارت، که وقاحت نادیده گرفتن هیچ گروهی از مردم را ندارد. از بی‌نیاز تا نیازمند. از بی‌سواد تا دانشمند. از اصلاح‌طلب تا اصولگرا . از آن‌که به او رای داده تا آن کس که او را دشنام. رئیس جمهوری که برابری را در معیشت می‌خواهد برای ملتش . نه در توزیع یکسان یارانه.

هیچکس از دریافت یارانه محروم نشده و هیچکس به انصراف از آن محکوم نخواهد شد. اما محرومان وجود دارند. نیازمندان میان ما هستند و مستمندان حقیقت تلخ این جامعه‌اند

انتهای پیام

کد N115341

وبگردی