آفتاب

لبنانی‌ها همچنان به دنبال سلاح‌های فرانسوی

لبنانی‌ها همچنان به دنبال سلاح‌های فرانسوی

رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد که در جریان دیدار اخیرش با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود از وی خواسته است تا لبنان را به سلاح‌های پیشرفته مجهز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، میشل سلیمان،‌ رئیس‌جمهوری لبنان در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که وی در جریان دیدار اخیر خود با فرانسوا اولاند در تونس، از وی خواسته است تا لبنان را به سلاح‌های پیشرفته جهت مقابله با نیروهای اسرائیلی مجهز کند.

وی افزود: ما باید اقدامات استراتژیک و مهمی را اتخاذ کنیم که باعث شود ارتش لبنان به عنوان تنها نیروی مسلح در کشور عمل کند.

میشل سلیمان روز جمعه گذشته جهت شرکت در جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس که بیش از 27 هیات از کشورهای مختلف در آن حضور یافتند، به تونس رفت و در آنجا با فرانسوا اولاند دیدار کرد.

سلیمان در پایان دسامبر گذشته اعلام کرد که قرار است عربستان سه میلیارد دلار به لبنان جهت تقویت توانایی‌های ارتش و دستیابی به سلاح‌های جدید و پیشرفته کمک کند. در همان زمان نیز رئیس جمهوری لبنان درخواست خود را به همتای فرانسوی خود ارائه داده بود.

همچنین اما بنینو، وزیر امور خارجه ایتالیا چهارشنبه گذشته فاش کرد، دو نشست بین‌المللی که از آغاز ماه آتی میلادی در پاریس، پایتخت فرانسه و رم، پایتخت ایتالیا برگزار می‌شوند، حمایت سیاسی و نظامی از لبنان را محور گفت‌وگوی خود قرار خواهند داد.

انتهای پیام

کد N115283

وبگردی