آفتاب
به رغم اعتراضات پیونگ یانگ؛

آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک را برگزار می‌کنند

آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک را برگزار می‌کنند

یگان نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: واشنگتن و سئول مانورهای نظامی مشترک خود را از 24 فوریه(5 اسفند) تا 28 ‌آوریل سال جاری میلادی برگزار خواهند کرد و کره شمالی نیز از این برنامه مطلع شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پرواز چند روز اخیر بمب‌افکن B-52 آمریکا که قابلیت حمل موشک‌هایی با کلاهک اتمی را دارد باعث واکنش شدید کره شمالی شد.

پیونگ یانگ تهدید کرده که اگر این مانورهای نظامی مشترک برگزار شود در برنامه دیدار مجدد خانواده‌های جدا افتاده در پی جنگ سه ساله کره تجدید نظر خواهد کرد.

یگان نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر سازمان ملل از طریق هیات پانمونجوم کره شمالی را از تاریخ برگزاری مانورهای "راه حل نهایی" و "فول ایگل" و ‌آموزشی بودن این مانورها مطلع ساخته است.

کره شمالی دعوت‌نامه رابرت کینگ، نماینده ویژه آمریکا را که قصد داشت برای مذاکره درباره آزادی کنت بائه، شهروند آمریکایی- کره‌ای به پیونگ یانگ برود، برای دومین بار لغو کرد. هنوز مشخص نیست که آیا لغو این دعوت‌نامه در نتیجه تصمیم آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری این مانورهای نظامی مشترک صورت گرفته یا خیر.

کره شمالی خواستار لغو این مانورها شده و آنها را به عنوان تمرینی برای جنگ توصیف کرده و هشدار داده که این مساله باعث متزلزل شدن برنامه دیدار مجدد خانواده‌های جدا افتاده در پی جنگ کره می‌شود.

انتهای پیام

کد N115281

وبگردی