آفتاب

بادامچیان: سرنوشت کشور و انقلاب متعلق به همه مردم است

بادامچیان: سرنوشت کشور و انقلاب متعلق به همه مردم است

تهران – ایرنا – عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمسالار است، حضور و مشارکت مردم در سالروز پیروزی انقلاب را امری حیاتی توصیف کرد و گفت: این حضور نشان می دهد که سرنوشت کشور و انقلاب متعلق به همه مردم است.

اسدالله بادامچیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: انقلاب ایران را یک مرجع دینی به نام امام خمینی (ره) که مورد پذیرش همه مراجع و همه توده های مردم بود با همت هم آنها شروع کرد بنابراین مشارکت مردم در همه عرصه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اصولا اصل مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی کشور یک امر نهادینه است علت این است که انقلاب اسلامی ما را یک جریانات دسته بندی شده از قبل سامان ندادند. انقلاب ما انقلاب شوروی و کمونیستی، فرانسه و یا کوبا نیست.

بادامچیان اضافه کرد: انقلاب ایران یک انقلاب مردمسالار است به همین دلیل است که امام (ره) می فرمایند مردم ولی نعمت های من هستند و من خادم مردم هستم.

این فعال سیاسی اضافه کرد: وقتی انقلاب متعلق به مردم است پس مشارکت مردم در همه ابعاد و عرصه های آن چه در انتخابات، چه در راهپیمایی ها و چه در مسایل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مهم است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی به مشکلات دولت هایی که بعد از فوت امام (ره) شکل گرفتند، اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که امروز کشور با آن روبرو است این است که اداره کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بیشتر دولتی است.

وی ادامه داد: در حالی که امام (ره) انقلاب و همه امور آن را با مردم اداره کرد.

بادامچیان با بیان این که مردم ما در سرنوشت کشور حضور دارند یادآور شد: حضور آنها در جاها و روزهای خاص بیشتر جلوه پیدا می کند که به عنوان مثال در موضوع دانش هسته ای ملاحظه کنید همه مردم با سلیقه های مختلف به میدان آمدند و گفتند انرژی هسته ای حق مسلم ما است و دولت هم به پشتوانه همین مردم بود که وارد مذاکرات شد.

این فعال سیاسی در ادامه به فتنه 88 و حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: بعداز انتخابات88 که مساله فتنه اتفاق افتاد می بینیم چگونه مردم در حماسه 9 دی چه آنهایی که رای داده بودند و چه آنهایی که رای نداده بودند همه یکپارچه به میدان آمدند و جواب استکبار را دادند.

این عضو حزب موتلفه اسلامی به جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: در جنگ 8 ساله مردم در صحنه بودند تا به بهترین نحو اداره شد بنابراین بعد از این هم همین است یعنی حضور مردم همیشه در سرنوشت سیاسی کشور مهم بوده است.

بادامچیان گفت: امروز ایران اسلامی با مشارکت و حضور پرشور مردم در همه صحنه ها به چنان اقتداری رسیده است که کشورهای قدرتمند جهان یعنی گروه 1+5 را به پای میزه مذاکره با کشورمان کشانده است.

سیام**1058 ** 1418
کد N115278

وبگردی