آفتاب

دعوت انجمن اسلامی دانشجویان گیلان از آحاد مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی

دعوت انجمن اسلامی دانشجویان گیلان از آحاد مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت 22 بهمن بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این بیانیه می‌خوانیم:

22بهمن 57، یادآور پیروزی اراده مردمی در برابر استکبار، و استبدادی است که فریادهای مردم را برای دین داری، آزادی و عدالت سرکوب کرده بود.

انقلاب اسلامی ایران مهمترین پدیده اجتماعی،فرهنگی و سیاسی قرن حاضر در جهان ، از مردمی‌ترین انقلاب‌هایی محسوب می‌شود که دلائل متفاوتی را برای پیروزی آن ذکر می‌کنند.

اما بی‌شک رهبری همگام دینی و سیاسی امام راحل و حمایت همه جانبه مردم، در کنار فعالیت جریان‌های سیاسی جامعه، از مهمترین عوامل موفقیت آن حرکت عظیم الهی بوده است. حرکتی که زمینه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را فراهم آورده است و در نهایت منجر به تشکیل نظام جمهوری اسلامی بر اساس اندیشه‌های امام وبا دو شعار استقلال و آزادی گردید.

بدیهی است برای تداوم هر انقلابی باید در هر زمان تفسیر درستی از خواسته‌ها و آرمان‌های آن به دست آورد و آن‌گاه ملزومات متحقق شدن آن را فراهم کرد. آن‌چه در این برهه بیش از پیش حائز اهمیت می‌باشد توجه به معنای واقعی شعارهای محوری انقلاب است. در رابطه با استقلال همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند معنای واقعی استقلال شناخت و مبارزه با قدرت مداخله‌گرو لازمه تحقق آن تکیه صریح و شفاف بر مبانی،اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است. همچنین در رابطه با مساله آزادی باید متذکر شد که تاکید بر آزادی به بهای نادیده انگاشتن اخلاق و معنویت هیچگاه خواسته فجرآفرینان انقلاب نبوده است؛ مردم چارچوب آزادی مدنظرخود را در میثاق ملی‌شان مشخص کرده‌اند وهمواره نیز مطالبه آن را از مسئولینی که باید ضامن تحقق آن باشند ،دارند.

در نظام جمهوری اسلامی، اسلام با این داعیه بلند به صحنه آمده است که در مقابل مکتب‌های فکری و نظام‌های اقتصادی و اجتماعی و قدرت‌های مالی،سیاسی و نظامی حاکم بر عالم و آدم می‌تواند استقراربخش نظام کامل و متعادل برای تامین سعادت واقعی باشد، این ادعا نه تنها در شعار که در عمل باید ثابت گردد والبته مسئولیت خطیری است که بر دوش تمامی مسئولین و ایرانیان سنگینی می‌کند؛ چراکه شکاف بین عمل و نظر ضربه جبران‌ناپذیرمحکمی برا ی اسلام ناب محمدی خو اهد بود. در زمان کنونی با نگاهی منصفانه، می‌توان به این نتیجه رسید که با وجود دست آوردهای بزرگ در برخی جهات، هنوز بسیاری ازخواسته‌های اسلام و انقلاب ، خاصه در صحنه تحقق عدالت اجتماعی درست درک و اجرا نشده است. مسئولین قضایی کشور بدانند که حجم وسیع ابهامات قضائی در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی تنها و تنها منجر به بدبینی مردم به انقلاب، نظام و اسلام خواهد شد ؛امید است مسئولین ذی‌ربط با رفع موانع موجود از جمله تاثیرپذیری نهاد قضایی از نهادهایی که حق مداخله در فرآیند تصمیم گیری قوه قضاییه را ندارند وهمچنین فراهم کردن بستر برای تضمین آزادای های مشروع از جمله حق انتقاد وتدبیر درست مسایل بتوانند اعتماد از دست رفته را بار دیگر به دست آورند.

مسلم است که با تشکیل نظام جمهوری اسلامی ، امید تازه‌ای جهتِ تحول بنیادین جامعه به جامعه ای با اقتصاد پویا و فرهنگی اسلامی، در دل‌های مردم زنده شد؛بلا شک وظیفه حال حاضر نهادهای اقتصادی و فرهنگی بررسی کم و کیف تحقق این خواسته ی برحق مردم وداشتن نهایت تلاش درجهت رفع نواقص می‌باشد. با نگاهی گذرا به شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه متوجه ضعف‌های موجود از جمله ریشه دواندن فساداقتصادی در دستگاه‌های خرد و کلان و همچنین ناکارآمدی برنامه ریزی‌های فرهنگی برای تعمیق فرهنگ اسلامی در لایه‌های اجتماع خواهیم شد. نباید فراموش کرد که فرهنگ اساس یک ملت است ،اساس ملیت یک ملت است.لذا مسئولین توجه کنند که انحراف از مسیر فرهنگ اسلامی قطعا انحراف نظام از مسیر انقلاب اسلامی را درپی خواهد داشت.

درتاریخ جمهری اسلامی ایران نقش دوقوه مجریه و مقننه همیشه پررنگ ودارای تاثیربوده است اما آن‌چه این روزها شاهد آن هستیم ارتباط نامناسب بین مجلس و دولت می باشد. از مجلس شورای اسلامی انتظار میرود که صدای رسای انقلاب و فریاد مردم باشند حال آن‌که اظهر من شمس است که بسیاری از امور به دلایل مخالفت های جناحی و حزبی و منافع گروهی است، انتقاد و تضارب آرا نیز می بایست به گونه ای باشد که موجبات رشد و توسعه کشور در زمینه های مختلف را فراهم کند نه آن‌که مقدمات نزاع و اختلاف را. اختلافی که جز فرصت برای بداندیشان خارجی و بدخواهان داخلی نتیجه ی دیگری ندارد. برخود واجب می‌دانیم همان‌طور که این افراد در دوره پیش منافع ملی را اولویت قرار می‌دادند در این دولت نیز منافع ملی را بر منافع حزبی ترجیح دهند.

قوه مجریه نیز باید با داشتن سعه صدر کافی نظرات همه جریانات سیاسی رابشنود و بدنبال رضایت حداکثری آحاد ملت از هر فکر و اندیشه‌ای باشد و با تدبیر بتواند موانع و مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را برطرف کند تا به دغدغه‌های اصلی جامعه همانند وضعیت معیشت مردم وبهبود شرایط زندگی‌شان بپردازد. به نظر می‌رسد دولت باید در حوزه سیاست داخلی از تمام ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را جهت بالا بردن تفاهم اجتماعی و ملی مسئولین ومردم ببرد.

در انتها باید خاطرنشان کرد که نهاد دانشگاه و دانشگاهیان نیز همپای دیگر نهادها دایه دار تحقق آرمان‌های انقلاب و مردم می‌باشد با وجود این‌که بیش از سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد لحظه‌ای از حرکت باز نایستاده هرجند در این مدت عملکرد جنبش دانشجویی با فراز و فرود هایی رو به رو بوده است. نکته مهم آن است که همگان توجه کنند که نظام جمهوری اسلامی بدون اندیشه‌ها ی امام راحل ماهیتی نخواهد داشت؛ بنابراین جنبش دانشجویی باید وظیفه همیشگی خود را تبیین و ترویج اندیشه‌های پیشوای مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر قرار دهد و همواره نظاره‌گر اجرایی شدن این اندیشه‌ها باشد. در پایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان،ضمن عرض تبریک سی و پنجمین سالروز پیروزی خون بر شمشیر و اهتزاز پرچم توحید بر فراز سرزمین ایران، از تمامی آحادملت دعوت می کند تا با حضور پرشکوه خویش در راهپیمایی 22بهمن ضمن گرامیداشت یاد شهیدان و امام راحل، روحیه ضداستکباری و همچنین اقتدار ملی خویش را به همه جهانیان و خاصه کشورهای خواستار عدالت و آزادی و معنویت نشان دهند.»

انتهای پیام

کد N115276

وبگردی