آفتاب
شبکه تلویزیونی ترکیه:

کشورهای خارجی برای ورود به بازار ایران رقابت می کنند

کشورهای خارجی برای ورود به بازار ایران رقابت می کنند

آنکارا- یک شبکه تلویزیونی ترکیه از رقابت شرکتهای خارجی برای تجارت با ایران و افزایش شمار گردشگران اروپایی در ایران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، پایگاه اینترنتی ˈان تی ویˈ در تحلیلی از روند لغو تدریجی تحریم های غرب علیه ایرانT اعلام کرد که کشورهای منطقه و اروپا در تلاش یرای توسعه همکاری های تجاری با ایران هستند.

این شبکه تلویزیونی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی به هشدارهای آمریکا در این مورد توجهی ندارند، اضافه کرد: شرکت های آمریکایی به خاطر محدودیت های قانونی این کشور برای ارتباط با ایران، از تجارت با این کشور باز مانده اند و از این قضیه نیز بسیار شاکی هستند.

بر پایه این گزارش ، نمایندگان بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، ایتالیا، استرالیا، سوئد، ایرلند، هندوستان، گرجستان و قزاقستان برای تجارت به ایران رفته اند و از فرانسه نیز هیاتهایی برای انجام امور تجاری به ایران اعزام شده است.

ˈان تی ویˈ اضافه کرد ،چین و روسیه نیز ترجیح می دهند قبل از بقیه با ایران تعامل اقتصادی داشته باشند.

بر پایه این گزارش، تعداد گردشگران اروپایی که به ایران می روند نیز در همین مدت کوتاه 30 درصد افزایش یافته است و تهران نیز تلاش هایی را برای توسعه مناسیات تجاری آغاز کرده است، از جمله وزیر نفت ایران با شرکت های بزرگ نفتی مثل Chevron و Shell مذاکره کرده است.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تازگی در صدر هیاتی بلند پایه از مقامات سیاسی و اقتصادی این کشور برای دیدار و گفت وگو با مقامات ایران و عقد قراردادهایی در بخش های مختلف اقتصادی به تهران سفر کرد.

خاورم ** 2010**230 **1515
کد N115265

وبگردی