آفتاب

مسلمانان تایلند درگیر تبعیض بودایی ها/ سه کودک مسلمان کشته شدند

مسلمانان تایلند درگیر تبعیض بودایی ها/ سه کودک مسلمان کشته شدند

کوالالامپور – ایرنا – بدنبال قتل سه کودک و نوجوان مسلمان تایلندی در هفته گذشته همسر یک مامور پلیس در این کشور کشته شد.

به گزارش ایرنا، برخی مقامات محلی تایلند احتمال می دهند مرگ سه مسلمان این کشور با قتل روز یکشنبه این زن تایلندی که بودایی است ارتباط داشته باشد.

گروه های مسلح اسلامی در جنوب تایلند، اسلامگرایانی هستند که تبعیض های نژادی صورت گرفته توسط گروه های بودایی علیه مسلمانان را نپذیرفته و علیه آن اعتراض می کنند.

رسانه های تایلند روز دوشنبه به نقل از مقامات محلی این کشور اعلام کردند همسر این مامور پلیس در یک بازار شلوغ در استان پاتانی در جنوب تایلند به ضرب گلوله کشته شد و احتمال انتقام در این قتل وجود دارد.

هفته گذشته در یک حمله سه بردار مسلمان سه ، پنج و 9 ساله کشته و مادر این سه کودک که باردار بود نیز به ضرب گلوله زخمی شد.

یک افسر پلیس محلی گفت: احتمال دارد شبه نظامیان جنوب تایلند در انتقام دست به کشتن همسر این پلیس زده باشند.

مسلمانان جنوب تایلند مقامات این کشور را در ارتباط با قتل این سه مسلمان مورد سرزنش قرار داده اند. صندوق کودکان سازمان ملل متحد نیز قتل این سه کودک را محکوم کرد.

در این استان جنوبی تایلند که سال ها شاهد درگیری است تاکنون حدود شش هزار نفر که اکثرا از زنان و مردان مسلمان هستند، کشته شده اند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از40 قتل در سه استان جنوبی تایلند صورت گرفته است.

این قتل ها در زمانی صورت می گیرد که مذاکرات صلح بین دولت و شبه نظامیان جنوب تایلند به دلیل درگیری دولت تایلند با تنش های سیاسی به تاخیر افتاده است.

با هدف پایان دادن به تنش های جنوب تایلند از فروردین ماه امسال مذاکرات میان دولت این کشور و گروه های مسلح جنوب این کشور آغاز شد.

آساق**د.م**1611
کد N115235

وبگردی