آفتاب
در پی اخراج خبرنگارجمهوی آذربایجان از ترکیه /

روزنامه زمان:خبرنگاران خارجی منتقد اردوغان نام خود را در خبرها ننویستد

روزنامه زمان:خبرنگاران خارجی منتقد اردوغان نام خود را در خبرها ننویستد

آنکارا- روزنامه ˈ تودی زمان ˈ چاپ ترکیه در پی اخراج ˈ ماهر زینل اف ˈ خبرنگار تبعه جمهوری آذربایجان این روزنامه به علت انتقاد از دولت آنکارا به خبرنگاران خارجی هشدار داد نام خود را در خبرهایشان ذکر نکنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری زمان ، ˈ ماهر زینل اف ˈ خبرنگار تبعه جمهوری آذربایجان روزنامه ˈ تودی زمانˈ ترکیه که از پنج سال پیش در این کشور اقامت داشت ، هفته گذشته به دلیل انتقاد از سیاست های دولت ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه اخراج شد.

زمان نوشت : خبرنگاران خارجی فعال در ترکیه در پی اخراج خبرنگار ˈتودی زمانˈ دچار نگرانی از ادامه فعالیت خود شده اند.

به ادعای زمان، برخی از خبرنگاران خارجی در پاسخ به این سووال که اخراج خبرنگار یاد شده را چگونه ارزیابی می کنند؟ ، گفتند که این امر مغایر با آزادی بیان است و از اظهار نظر بیشتر پرهیز می کنند و نمی خواهند که نامشان فاش شود.

روزنامه ˈ تودی زمان ˈ نشریه وابسته به جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ است که مقامات دولتی اجرای عملیات مبارزه با ارتشا و فساد مالی در ترکیه را به این جماعت منتنسب کرده اند.

در پی عملیات مبارزه با ارتشا و فساد مالی از سوی پلیس و دادستان استانبول شماری از منتسبان به دولت ترکیه ، دو نفر از فرزندان وزرای کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه ، زینل اف در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشته بود که دادستان های ترکیه دستور دستگیری افراد وابسته به سازمان تروریستی القاعده را صادر کردند اما روسای پلیس منتسب از سوی نخست وزیر ترکیه این حکم را اجرا نکردند.

براساس این گزارش ، وزارت کشور ترکیه در پی انتشار این مطلب توسط زینل اف ، حکم اخراج او را که تا ماه مارس اجازه اقامت در ترکیه را داشت ، صادر کرد.

خاورم ** 2010** 230**1586
کد N115168

وبگردی