آفتاب

دعوت احزاب و تشکل های سیاسی از مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت احزاب و تشکل های سیاسی از مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن

تهران- ایرنا- احزاب و تشکل های مختلف سیاسی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالگرایان همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم را به حضوری فعال در راهپیمایی 22 بهمن و نمایش انسجام ملی دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احزاب و تشکل های سراسر کشور مردم را به مشارکت و حضور فعالانه در راهپیمایی 22 بهمن 92 دعوت کردند.



**جامعه اسلامی مهندسین: حماسه حضور پاسخ به اظهارات گستاخانه دشمنان انقلاب است

جامعه اسلامی مهندسین در آستانه 22 بهمن 92 با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این حماسه حضور پاسخ معنی داری به اظهارات گستاخانه، بی ادبانه وتکراری و به دور از اخلاق مقامات کژ اندیش آمریکایی و دشمنان انقلاب است.

جامعه اسلامی مهندسین در این بیانیه از مردم دعوت کرد تا در این حماسه شرکت کنند و پاسخی به اهانت های دشمنان بدهند.

این بیانیه می افزاید: اینک بر ماست که در دهه پیشرفت وعدالت با تجدید میثاق باآرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی و بیعت با منویات رهبر معظم انقلاب در تحقق این ارزش های گام های استوار و بالنده ای برداریم و روح افلاکی وبلندشهدای گران سنگ تاریخ مصور انقلابمان را شاد سازیم .



**شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: 22 بهمن متعلق به همه مردم است

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت کرده و آورده است: مردم شرکت کننده در راهپیمایی اجازه ندهند افراطیون و تفرقه افکنان یکپارچگی این مراسم ملی را از بین ببرند.

در این بیانیه آمده است: 35 سال پیش در چنین روزی ملت همدل و یکپارچه در طلب آزادی و استقلال بنیان نظام استبدادی وابسته را برکندند تا بر ویرانه های نظام پادشاهی، نظامی را بر پا کنند که با رأی مردم اداره شود؛ شعار فراگیر «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» که در برگیرنده خواست و اراده یکپارچه ملت بود، بدرستی بیانگر همه جهت گیری و خواست آن انقلاب شکوهمند است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطف بزرگی در تاریخ ملت ایران دانست که با اراده ملت شکل گرفت.

این بیانیه می افزاید: گرامیداشت 22 بهمن در حقیقت یادآوری آن همدلی بزرگ ملی و رجعت به آن نقطه عطف است. این روز متعلق به همه مردم است و نه این جناح و آن جناح.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: متأسفانه در سال های اخیر کسانی که عهده دار تدارک برگزاری راهپیمایی 22بهمن بوده اند بدون توجه به وجه ملی این روز تلاش مضاعفی را برای مصادره آن به نفع یک جناح انجام دادند که ثمره ای جز تنزل مراسم از سطح ملی به جناحی نداشت.

این بیانیه می افزاید: خوشبختانه امسال، دعوت دکتر روحانی از عموم ملت با هر سلیقه و فکر سیاسی برای شرکت در این مراسم، که در هنگام تجلیل هیأت دولت از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی در آغاز دهه مبارکه فجر صورت گرفت، و تأکید بر لزوم وحدت آفرین بودن شعارها در راهپیمایی این روز در حقیقت تلاش برای بازگرداندن مراسم این روز به سطح و گستردگی شایسته آن است که به همین دلیل برخود لازم می دانیم به گرمی از آن استقبال کنیم.

در ادامه این بیانیه شورای هماهنگی اصلاحات ضمن دعوت از آحاد مردم آورده است: اکنون وقت آن است که پس از قدم بزرگ ملت در حماسه سیاسی 24 خرداد و روی کارآمدن دولت تدبیر و امید قدم دیگری در جهت همگرایی ملی برداشته شود تا نشان داده شود که اگر به خواست و اراده مردم توجه شود آنان بیش از هر فرد و گروهی به فکر اعتلای کشور هستند و از منافع ملی پاسداری می کنند. شورای هماهنگی اصلاحات دبا برشمردن اهداف شرکت در این حضور ملی آورده است: حضور ما بدلیل اهدافی همچون تاکید مجدد بر شعارهای اصیل انقلاب اسلامی، تجلیل از شهدای گرانقدر و تجدید میثاق با ارمانهای اصیل آنها،تجلیل از امام خمینی (ره) ،حمایت از کیان کشور و تمامیت ارضی و منافع ملی و مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و تاکید بر اجرای هه جانبه قانون اساسی به عنوان میثاق ملی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه شوار ی هماهنگی جبهه اصلاحات از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و صدا و سیما خواست تا از وارد کردن هرگونه تمایلات جناحی، برخورد های افراطی و دسته بندی کردن مردم پرهیز کنند.

این بیانیه می افزاید: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به سهم خود از مردم شرکت کننده در راهپیمایی تقاضا دارد اجازه ندهند افراطیون و تفرقه افکنان یکپارچگی این مراسم ملی را از بین ببرند. راه مقابله با این غوغاسالاران بی اعتنایی به آنها و عبور با متانت از کنار آنان است.



** خانه احزاب: نهاد ها و تشکل های سیاسی و صنفی در راهپیمایی حضور یابند

شورای مرکزی خانه احزاب ایران از همه احزاب و تشکل های سیاسی و آحاد جامعه خواست تا با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن همچون گذشته در تقویت وحدت و همبستگی ملی و دفاع از ارزش های انسانی و دینی انقلاب اسلامی بکوشند.

این بیانیه می افزاید: بدیهی است احزاب و تشکل های صنفی و سیاسی به عنوان نهادهای پیشرو جامعه، برای تحقق مردمسالاری بیشترین نقش را دارند و با بهره گیری از اصول مصرح قانون اساسی که میثاق ملی ایرانیان و خون بهای شهیدان است باید که همواره در صحنه تلاش و فعالیت حضور داشته و از دستاوردهای انقلاب در این بخش صیانت کنند.



** جبهه پایداری: 22 بهمن نقطه عطفی در تاریخ جهان است

جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در آستانه 22 بهمن 92 با صدور بیانیه ای از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی دعوت به عمل آورد.

در این بیانیه آمده است: 22 بهمن نقطه عطفی، نه تنها در تاریخ انقلاب اسلامی، بلکه در تاریخ معاصر جهان است، روزی که به اذن پروردگار شعبده فرعونیان باطل شد و نظام شاهنشاهی با همه هیمنه فروپاشید ، روزی که هر ساله بینی استکبار جهانی، با حضور دهها میلیونی ملت ایران به خاک مالیده می شود و بدین سان توطئه هایی که کوه ها را متلاشی می کند یکباره نقش بر آب می شود.

نسیم حیات آفرین یوم الله 22 بهمن خاطرات خوش یاری الهی و پیروزی مستضعفین بر مستکبرین را زنده می کند؛ تداوم آزادی و استقلال میهن اسلامی و تجدید حیات و بهار آرمان های الهی را نوید می دهد و انسان های با ایمان را به پایداری در راه خدا فرا می خواند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت این یوم الله آورده است: رمز پیروزی ملت ایران و انقلاب اسلامی، رهبری امام راحل (ره) بود،همه موفقیت ها در پی توجه به توانمندی های داخلی به رغم تحریم ها، و هوشیاری در مقابله با دشمن به دست آمده است، در شرایط بسیار حساس کنونی، تکیه بر وحدت و همدلی، در عین مراقبت و بصیرت، از جمله اهم تکالیف مااست و باید به آن توجه شود.

این بیانیه می افزاید: متاسفانه مواردی دیده می شود که افرادی در صدد ساختار شکنی در رعایت شئون فرهنگی و ارزش های اصیل اسلام و انقلاب هستند، لذا لازم است مسولان محترم ضمن پرهیز از سهل انگاری در مسائل فرهنگی، به رعایت اصول و ارزش ها اهمیت بیشتری بدهند و بدانند عزت ملت ما از مسیر رعایت احکام اسلامی و توجه به اصول و ارزش ها و آرمان های الهی تأمین می شود.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه از مردم درخواست کرد تا با حضور پرشکوه و دشمن شکن خود در راهپیمایی سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن امسال، بار دیگر پایداری و مقاومت در راه آرمان های الهی جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند.



**کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان: جامعه پویا نیازمند یکپارچگی مردم است

به گزارش ایرنا، کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان نیز همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن با صدور بیانیه ای آورده است: اکنون که در آستانه سی و پنجمین بهار آزادی قرار داریم امانتی بزرگ در اختیار ما نهاده شده است که حاصل خون هزاران شهید در خون خفته انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران و ثمره سالیان متمادی مبارزات ملت از انقلاب مشروطیت تا نهضت ملی شدن صنعت نفت و قیام خونین در 15 خرداد 42 تا بهمن 57 است.

این بیانیه می افزاید: باید با تحکیم عزم ملی و همدلی آحاد ملت ، کشورمان را در مسیر توسعه و پیشرفت هدایت کنیم؛ آنچه امروز برای ایجاد یک جامعه پویا و توانمند ضرورت دارد یکپارچگی مردم برای حفظ و حراست از منافع ملی کشورمان است.

کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان با بیان اینکه نمی توان از وجود اختلاف نظرها در نحوه اداره امور جامعه صرفنظر کرد، آورده است: برای نشان دادن اتحاد مردم در برابر بدخواهان این مرز و بوم ، شایسته است بر روی اصول بنیادین انقلاب اسلامی که همان خواست اراده ملت در بحبوحه انقلاب یعنیˈاستقلال، آزادی و جمهوری اسلامیˈ بود، تأکید دوباره کنیم.

این بیانیه می افزاید: امسال با توجه به تحقق حماسه سیاسی که یکی از خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و برای هموار سازی تحقق حماسه اقتصادی و رفع تحریم های ظالمانه علیه کشورمان از طرف کشورهای زیاده خواه و زورگو و پشتیبانی از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که از فرزندان فرهیخته و توانمند این آب و خاک هستند بار دیگر در روز22 بهمن در خیابان های سراسر میهن عزیزمان به خروش در می آییم و ندای وحدت و همدلی سر می دهیم.

ادامه دارد....

سیام**7261**1572
کد N115146

وبگردی