آفتاب

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: راهپیمایی امسال پرشورتر از همیشه برگزار می‌شود

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: راهپیمایی امسال پرشورتر از همیشه برگزار می‌شود

مرجع تقلید شیعیان با تبریک دهه مبارک فجر و یوم‌الله 22 بهمن بر ضرورت حضور حماسی مردم در راهپیمایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: راهپیمایی امسال پرشورتر از هر سال انجام خواهد شد، به گونه‌ای که دشمنان را مایوس و دوستان را قوی دل و امیدوار کند تا از موضع قدرت و عزت با دشمن صحبت کنند.

وی تصریح کرد: سی و پنج سال است که این راهپیمایی هر ساله پرشورتر از سال قبل انجام می‌شود و این نشانه بیداری ملت ما است و همان‌گونه که رهبر بزرگوار انقلاب فرمودند ما به خارجی‌ها نمی توانیم اعتماد کنیم.

مکارم شیرازی تعبیرات و اظهارات مقامات آمریکایی درباره جمهوری اسلامی ایران را زشت، رکیک و تنفرآمیز دانست و گفت: با این تعبیرات چگونه می توان به آنها اعتماد کرد، باید به ملت خود تکیه کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: البته ما باید مذاکره بکنیم، اما آنچه برای ما نقد و قابل اطمینان است، ملت، قرآن و دین ما است والا آنها امروز هم یک قراردادی ببندند نمی‌توانیم به عنوان دوست روی آنها حساب کنیم.

وی با تاکید بر این که حفظ نظام و کشور واجب است، تاکید کرد: این راهپیمایی‌ها هم مقدمه حفظ نظام است و واجب به شمار می آید، امیدوارم همه با شکوه خاصی در راهپیمایی شرکت کنند و حماسه تازه‌ای بیافرینند.

وی در ادامه با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در جلالت و منزلت آن حضرت همین بس که تعبیرات بسیار خاصی در زیارت‌نامه آن حضرت وارد شده است، یکی از نشانه‌های دیگر عظمت آن بانو این است که بزرگ ترین حوزه علمیه جهان اسلام در کنار مرقد مطهر ایشان است.

مکارم‌شیرازی افزود: ما افتخار می‌کنیم سالیان دراز در جوار آن حضرت مشغول خدمت به فقه اهل بیت(ع) و برنامه‌های اسلام و قرآن هستیم.

انتهای پیام

کد N115115

وبگردی