آفتاب

صالحی:انقلاب اسلامی ایران مهم ترین پیشینه تحولات منطقه است

صالحی:انقلاب اسلامی ایران مهم ترین پیشینه تحولات منطقه است

تهران-ایرنا- رییس سازمان انرژی اتمی، آِینده تحولات منطقه را در جهت منافع امت اسلام دانست و گفت:انقلاب اسلامی ایران به طور قطع مهم ترین پیشینه تحولات منطقه و شمال آفریقا است.

به گزارش ایرنا،«علی اکبر صالحی» روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان،معاونان و نیروهای مرکز فرماندهی نیروی هوایی شهید خضرایی ارتش افزود: پنج سال آینده برای منطقه خاورمیانه سال های حساس و سرنوشت سازی خواهد بود و به سختی می توان درباره آن پیش بینی داشت،اما به طور قطع تحولات در جهت منافع امت اسلام خواهد بود.

وی به جنگ داخلی در سوریه اشاره کرد و اظهارداشت: نتیجه جنگ داخلی این کشور سرنوشت محور مقاومت و غیرمقاومت را روشن خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در واقع اگر به لطف خداوند درگیری های سوریه در جهت منافع ملت و نظام حاکم پیش برود، به طور قطع جایگاه مقاومت دراین کشور قوی تر خواهد شد.

صالحی افزود: بسیاری از کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه که این روزهای دچار انقلاب و تحولات شده اند، در تمام سال های گذشته با آمریکا و هم پیمانانش ارتباطات بسیار نزدیکی داشتند.

وی به انقلاب کشور مصر اشاره کرد و افزود: این کشور به دلیل موقعیت استراتژیک، تمدن، جمعیت ،مذهب و دارا بودن منابع انرژی بسیار به ایران نزدیک است، اما در طول سال های گذشته بیشترین ارتباط را با آمریکا، اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی داشت اما امروز به وضعیت نابسامانی دچار شده است.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد:در کنار این نمونه، جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که با وجود 35 سال قطع روابط با آمریکا امروز یکی از قدرت های بانفوذ منطقه است و دستاوردهای صنعتی، زیرساختی، علمی و فناوری بسیاری در عرصه های مختلف به دست آورده است.



***ایران همواره رو به رشد حرکت کرده است

صالحی تاکید کرد: نظام اسلامی در طول 35 سال گذشته با وجود فشارها، تهدید ها، تحریم و جنگ هشت ساله امروز به بالاترین رشد علمی رسیده است.

وی ادامه داد: در واقع حرکت انقلاب اسلامی در این سال ها اگر در مقاطعی کند شده اما همواره رو به جلو بوده است ضمن اینکه در تمام این سال ها هرگز مقصدی را که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بود، گم نکردیم.

ادامه دارد...

سیام3**9173**
کد N114973

وبگردی