آفتاب

رییس اتحادیه مسلمانان هند: نظام اسلامی به الگو جهانی تبدیل شد

رییس اتحادیه مسلمانان هند: نظام اسلامی به الگو جهانی تبدیل شد

دهلی نو - ایرنا - رییس اتحادیه مسلمانان هند گفت: نظام اسلامی ایران به یک الگو جهانی تبدیل شده است.

«بصیراحمد خان» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هنگامی که فرهنگ غربی سعی داشت ایدئولوژی اسلامی را از بین ببرد، ایده انقلاب اسلامی پیروز شد.

معاون سابق دانشگاه آزاد ایندیراگاندی هند افزود: پیش از انقلاب اسلامی، معضلات مختلفی گریبانگر جهان اسلام بود و کشورهای اسلامی ضمن دور شدن از یکدیگر، راه توسعه و پیشرفت را بر اساس یک حکومت مستقل انکار می کردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان مبلغ ایدئولوژی اسلامی به مسلمانان یادآوری کرد که با عمل به توصیه های قرآن مجید و چنگ زدن به ریسمان الهی می توان موفق بود.

بصیر احمد خان گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با پیروی از پیامبر اسلام (ص) حسن نیت، برادری، عشق و مهربانی را در میان انسان ها رواج داد.

وی تاکید کرد: این اقدام تلنگری به وجدان مسلمانان بود و در نتیجه، به پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجامید.

بصیراحمدخان با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی در حوزه های تئوری و اجرایی، افزود: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش های اسلامی و اخلاقی به سرعت به سراسر جهان گسترش یافت و منجر به توسعه در حوزه های سیاسی و اجتماعی شد.

وی ضمن بیان اینکه نظام ایران به الگو تبدیل شده است، گفت: ایران اسلامی با وجود توطئه هایی که در بیش از سه دهه با آن مواجه بوده، به سمت خودکفایی حرکت کرده و با پیروی از ایدئولوژی انقلاب اسلامی در همه حوزه ها به بالاترین حد توسعه رسیده است.

بصیراحمد خان تاکید کرد: انقلاب اسلامی نه تنها در جهان اسلام بلکه در حوزه بین الملل به پدیده ای قابل توجه تبدیل شده است.

آساق ** 2165 ** 275 **1545
کد N114958

وبگردی