آفتاب

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر درباره وضعیت اوکراین

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر درباره وضعیت اوکراین

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) بار دیگر در نشستی به اوضاع اوکراین به عنوان مهمترین موضوع بحث خود رسیدگی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است در نشست امروز به این سوال پیچیده‌ای پاسخ گویند: اتحادیه اروپا در مقابل توافق همکاری‌ای که هرگز تکمیل نشد و تجارت آزاد که بازارهای اوکراین را به روی تولید کنندگان اروپایی باز می‌کند،‌ چه چیزی می‌تواند به کی‌یف دهد؟

بر اساس اطلاعات منابع دیپلماتیکی، مساله پیشنهاد عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا در برنامه کار قرار ندارد.

این وزرا احتمال اعمال تحریم علیه مقام‌های اوکراین برای وادار ساختن کی‌یف به منظور همکاری با اتحادیه اروپا را نیز در دستور کار ندارند.

با وجود درخواست‌های اعضای پارلمان اروپا، مساله اعمال این تحریم‌ها مطرح نیست.

این وزرا دو سند مربوط به متقاعد کردن اوکراین در انجام سیاست‌های موثر را مد نظر دارند. این مساله همچنین به ابتکار عمل سوئد تحت عنوان "20 نظریه در مورد همکاری شرقی" مربوط است که از سوی 12 کشور عضو اتحادیه اروپا حمایت می‌شود.

سوئد پیشنهاد می‌کند که تقویت جذابیت سیاست همکاری شرقی اروپا نتیجه برنامه‌های توسعه برای تبادل ویزای آزاد و افزایش اقدامات در راستای برنامه‌های قراردادهای بین پارلمانی و جامعه مدنی برای ارتقاء الحاق تعداد بسیار زیادی از شهروندان کشورهای مهم همکاری شرقی در فضای فرهنگی اروپا است.

سوئد همچنین تسریع روند امضای توافقنامه‌های همکاری با گرجستان و مولداوی را پیشنهاد می‌کند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا علاوه بر مسائل اوکراین و این بلوک، به وضعیت خاورمیانه، درگیری در جمهوری آفریقای مرکزی و آغاز مذاکرات درباره همکاری سیاسی و اقتصادی با کوبا می‌پردازند.

انتهای پیام

کد N114946

وبگردی