آفتاب
عارف:

حضور همه سلایق در راهپیمایی 22بهمن تجلی بخش وحدت خواهد بود

حضور همه سلایق در راهپیمایی 22بهمن تجلی بخش وحدت خواهد بود

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که هیچ جریان سیاسی نمی تواند انقلاب شکوهمند ایران را به نفع خود مصادره کند، گفت:حضور همه سلایق، گروهها و شخصیت های سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن تجلی بخش وحدت خواهد بود و انشاالله همگان در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمدرضا عارف» در دیدار جمعی از اعضای هیات موسس کانون استادان ایران، همزمانی ایام دهه فجر و برگزاری نخستین جلسه هیات موسس کانون را به فال نیک گرفت و افزود: دانشگاهیان در صحنه های مختلف انقلاب نقش موثری داشتند و همواره در طول مبارزات 6 دهه اخیر کشور پیشتاز بوده اند.

وی با بیان این که استادان در سه دهه گذشته حتی برای حل مشکلات صنفی شان نتوانستند از پتانسیل ذاتی خود خوب استفاده کنند، گفت: اگر استادان یک تشکل منسجم و قوی داشتند بسیاری از اتفاقات غیر عقلانی که در هشت سال گذشته در سطح دانشگاه رخ داد اتفاق نمی افتاد.

رییس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: در 8 سال گذشته عکس العمل جدی را از ناحیه استادان دانشگاه ندیدیم در صورتی که باید در برابر برخی کارها که با معیارهای اسلامی و انسانی سازگار نبود، موضع گیری می کردند و راهکار عبور از مشکل را ارایه می دادند.

عارف با بیان این که استادان دانشگاه قدرت دارند و باید از این قدرت به نفع کشور و توسعه علمی استفاده کنند، تصریح کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که مشکلات نداشتن تشکل های مقتدر و فراگیر بروز پیدا می کند و مسوولان به این نتیجه رسیده اند اگر بخواهیم اهداف سند چشم انداز تحقق پیدا کند هیچ راهی جز ارتقاء جایگاه تشکل های مردمی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی کشور را به خاطر منابع زیر زمینی ثروتمند تلقی می کنند، گفت: نیروی انسانی مزیت کشور ما است و بنابراین ما باید در رشد نیروی انسانی کوشا باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که استادان دانشگاه نباید تنها وظیفه خود را حاضر شدن سر کلاس درس بدانند، گفت: استادان نباید بدون اینکه توجه ای به مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشند کلاس درس را به پایان برسانند.

عارف ادامه داد: ما نمی توانیم به مسایل مربوط به جامعه بی توجه باشیم، کاری که متاسفانه برخی از استادان در سنوات گذشته انجام دادند.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که امروز مسوولان به این باور رسیده اند که باید به تشکل های سیاسی و اجتماعی بها داده شود، گفت: امروز ما راهی جز رسیدن به انسجام درونی برای حل مشکلات دانشگاه نداریم.

وی تاکید کرد: وظیفه اساتید تنها تولید مقاله نیست، ما وظیفه داریم به مسایل اجتماعی و فرهنگی کشور رسیدگی کنیم؛ کشور با بحران های اجتماعی متعددی رو به رو است که برای حل آنها باید از فرهیختگان و دانشگاهیان کمک گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که نمی توان چیزی را به استاد تحمیل کرد و هیچ نهاد و ارگانی حق تصمیم گیری برای استادان را ندارد، متذکر شد: اگراستادان دانشگاه منسجم عمل می کردند جلوی تصمیم گیری افراد غیر دانشگاهی برای دانشگاه گرفته می شد.



** کانون استادان ایران به زودی اعلام موجودیت می کند

در این نشست برخی از بندهای مربوط به اساسنامه کانون استادان دانشگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به اتفاق آراء تصویب شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف،

کانون استادان ایران به زودی با اعلامیه بیانه ای اعلام موجودیت می کند.

سیام**2025 ** 1418
کد N114890

وبگردی