آفتاب

مذاکرات محرمانه نظام حاکم سودان با مخالفان

مذاکرات محرمانه نظام حاکم سودان با مخالفان

منابع آگاه از مذاکرات محرمانه حزب حاکم سودان با گروه‌های مخالف برای ریاست عمر البشیر بر دولت انتقالی به مدت دو سال خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه الحیاة چاپ لندن، اعلام کردند که مذاکرات محرمانه‌ای میان حزب حاکم سودان و نیروهای مخالف این کشور برای توافق بر سر ایجاد دولت انتقالی به ریاست عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان در جریان است.

این منابع در ادامه تاکید کردند: این مذاکرات با هدف آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سال آینده صورت می‌گیرد.

منابع مذکور عنوان داشتند: نمایندگان حزب حاکم تلاش می‌کنند تا نیروهای مخالف از جمله ائتلاف شورشیان جبهه انقلابی را راضی کرده تا عمر البشیر ریاست دوره انتقالی را که کمتر از دو سال به طور می‌انجامد به دست بگیرد و در این دوره درگیری‌ها در دارفور و کردفان جنوبی و منطقه نیل متوقف شود. همچنین قانون اساسی جدید تصویب شده و بحران اقتصادی موجود در این کشور به همراه روابط سودان با کشورهای دیگر اصلاح شود.

قرار است این اقدامات قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی صورت پذیرد.

این در حالی است که سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) با ارائه گزارشی به سنای این کشور پیش‌بینی کرد که مسئولان سودانی دست به تاکتیک‌های قدرتمند برای خاموش کردن شورش گروه‌های مخالف در منطقه دارفور و کردفان جنوبی بزنند.

انتهای پیام

کد N114737

وبگردی