آفتاب

فلاحت پیشه: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه محکم تیم دیپلماسی است

فلاحت پیشه: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه محکم تیم دیپلماسی است

یک کارشناس مسائل سیاسی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نماد مقاومت مردم ایران دانست که پشتوانه جدی و محکم تیم دیپلماسی ایران برای حضور در عرصه تعاملات با غرب خواهد بود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به سیاست‌هایی که دولت حسن روحانی بعد از 16 سال برای تعامل با غرب و مشخصا با آمریکا در پیش گرفته است، گفت: امروز دولت مسئولیت خطیری تحت عنوان دیپلماسی را بر عهده دارد و باید از تجربیات گذشته تعامل ایران با غرب در این دیپلماسی استفاده کند.

وی افزود: در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی دولت ایران با حسن نیت و لبخند دیپلماتیک با غرب همراه شد، اما نتیجه آن اعمال تحریم های "داماتو و هلمزبرتون" از سال 1995 علیه ایران بود که این امر نشان داد آمریکا لیاقت لبخند دولت ایران را نداشت.

این نماینده پیشین مجلس در خصوص سیاست های دیپلماتیک دولت پیشین هم خاطرنشان کرد: سیاست دوران آقای احمدی نژاد با شمشیر آخته و عریان علیه آمریکا شروع شد که این سیاست یک سری فرصت ها را از کشور ما گرفت.

فلاحت پیشه معتقد است، در زمان دولت پیشین به تدریج ضعف آمریکا آشکار شده بود و نیاز داشت در عرصه دیپلماسی امتیازاتی بدهد، اما سیاست تندی که دولت در پیش گرفت بخشی از این فرصت ها را از بین برد.

به گفته وی امروز دولت روحانی باید با درس گرفتن از تجربیات گذشته سیاست "لبخند دیپلماتیک همراه با شمشیر در غلاف" را پیش بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سیاست لبخند دیپلماتیک صرف شرایطی را مانند شرایط زمان "شرمن" رقم می زند که گمان می کرد ایران به دلیل فشار وادار به تسلیم شده و به نوعی تحلیل تحقیر آمیزی نسبت به ملت ایران داشت و از سوی دیگر سیاست شمشیر آخته نیز دوباره موجب از دست رفتن برخی از فرصت های کشور خواهد شد.

فلاحت پیشه در خصوص سیسات شمشیر در غلاف نیز تاکید کرد: این سیاست دربرگیرنده شاخص‌ها و مصادیقی است که نشان دهنده قدرت ایرانیان به دنیا می باشد که راهپیمایی "22 بهمن" یکی از مهمترین شاخص های شمشیر در غلاف است.

وی تصریح کرد: این شاخص ها نشان دهنده قدرت ایران و حاصل مقاومت مردم، خوداتکایی، سابقه عدم تسلیم ملت ایران و پیروزی ها و افتخاراتی است که در گذشته به دست آورده است که البته امروز هم خود را در قالب فناوری های پیشرفته نظامی ایران و همچنین فناوری هسته ای نشان می دهد.

این نماینده پیشین مجلس راهپیمایی "22 بهمن" را نماد فریاد مقاومت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: باید از این مقاومت به عنوان بزرگترین پشتوانه در مذاکرات و تعامل با غرب استفاده کرد.

فلاحت پیشه با اشاره بر لزوم حضور پررنگ مردم در راهپیمایی "22 بهمن"، اضافه کرد: حضور مردم تاکیدی بر سیاست شمشیر در غلاف است که همواره باید بر کمر سیاست مداران کشور آویخته باشد.

وی حمایت جدی و قوی از تیم مذاکره کننده ایران را نیز از دیگر پیام های حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی "22 بهمن" خواند و تصریح کرد: این حضور باعث می شود تیم دیپلماسی ما از موضع قدرت در مذاکرات حضور پیدا کند.

به گفته این استاد دانشگاه شروع حمایت مردم از دولت از زمان انتخابات 24 خرداد رقم خورد و ادامه آن نیز با حضور در راهپیمایی "22 بهمن" نمود پیدا می کند.

فلاحت پیشه گفت: مردم با حضور خود هم آرمان های کشور را فریاد می زنند و هم به افرادی چون "َشرمن" اعلام می کنند که ایران هرگز از موضع تسلیم پای مذاکره نخواهد رفت.

انتهای پیام

کد N114730

وبگردی