آفتاب

کشته شدن 800 تن از اعضای "داعش" در عراق ظرف سه ماه

کشته شدن 800 تن از اعضای "داعش" در عراق ظرف سه ماه

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که از آغاز عملیات‌ ارتش عراق علیه گروه‌های تروریستی در این کشور ظرف سه ماه گذشته 800 تن از اعضای گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که از آغاز عملیات‌های ارتش عراق علیه گروه‌های تروریستی ظرف سه ماه گذشته 800 تن از اعضای گروه "دولت اسلامی عراق و شام" کشته شده‌اند که بیش از 300 تن از آنها تابعیت کشورهای دیگر عربی را دارند و در عملیات‌های ارتش عراق در مناطق "الانبار"، "جبال حمرین"، "نینوا"، "صلاح الدین"، "حزام بغداد" و شمال "بابل" به هلاکت رسیده‌اند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده که نیروهای گشت وابسته به تیپ 17 ارتش را در منطقه "الیوسفیة" واقع در جنوب بغداد هدف قرار داد، سه نظامی زخمی شدند.

به گفته این منبع در حمله مسلحانه‌ای که ورزشگاهی در شرق "تکریت" واقع در استان "صلاح‌الدین" را هدف قرار داد نیز شش نیروی پلیس کشته شدند.

همچنین مناطق "نزال"، "العسکری" و "الجغیفی" در شهر فلوجه واقع در استان "الانبار" هدف شلیک موشک از سوی برخی افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند که به کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن چهار تن دیگر انجامید.

فرماندهی عملیات استان الانبار نیز اعلام کرد که در حمله نیروهای ارتش عراق به افرادی از اعضای گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش، 11 تن از این افراد کشته شدند.

در استان کرکوک نیز بر اثر منفجر شدن یک بمب دست‌ساز که نیروهای گارد مرزی عراق را مورد هدف قرار داد، یک نظامی زخمی شد.

در حمله مسلحانه دیگری که خودروی چند تن از کارمندان وزارت علوم و فناوری را در منطقه "الشباب" واقع در جنوب غرب بغداد هدف قرار داد، یک تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

همچنین نیروهای امنیتی عراق سه جسد را در منطقه "الطارمیة" واقع در شمال بغداد پیدا کردند که به ضرب گلوله کشته شده بودند.

انتهای پیام

کد N114693

وبگردی