آفتاب

اعتراض معترضان به برخورد خشونت‌بار پلیس بوسنی

اعتراض معترضان به برخورد خشونت‌بار پلیس بوسنی

صدها تن از معترضان ضد دولتی در بوسنی، علیه برخورد خشونت‌آمیز پلیس با معترضان در سارایوو تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان ضد دولتی در بوسنی روز یکشنبه در چهارمین روز از آغاز ناآرامی‌ها،‌ خواستار استعفای دولت شدند. به گفته معترضان دولت مسوول بیکاری 40 درصدی کشور است و فساد در میان مقام‌های دولتی همه‌گیر شده است.

رئیس پلیس محلی سارایوو خطاب به معترضانی که در مقابل ساختمان پلیس تجمع کرده بودند، گفت که حدود 44 معترض بازداشت شده‌اند و با هیچ یک از آن‌ها بدرفتاری نشده است. این مقام پلیس در ادامه گفت که معترضان در حال "نابود کردن کشور" هستند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که یک معترض نوجوان 17 ساله که به تازگی آزاد شده است، از شکنجه و بدرفتاری مسوولان زندان با بازداشت شدگان خبر می‌دهد.

تظاهرات روز یکشنبه با شعار "اجازه دهید بچه‌ها بروند، راهزنان" برگزار شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد. معترضان سپس به سمت دفتر دادستانی که در جنوب سارایوو واقع است، حرکت کردند. گفته می‌شود که احتمالا معترضان بازداشتی به این مکان منتقل شده‌اند.

بیش از 300 معترض در جریان اعتراضات چهار روز گذشته زخمی شده‌اند. این اعتراضات بدترین ناآرامی اجتماعی در بوسنی از زمان جنگ ویرانگر این کشور است. روز جمعه نیز معترضان ساختمان ریاست جمهوری و 17 ساختمان دیگر را در شهرهای مختلف بوسنی به آتش کشیدند.

سفارت آمریکا در سارایوو امروز (دوشنبه) در پنجمین روز از آغاز ناآرامی‌ها با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سیاستمداران این کشور باید به درخواست معترضان گوش فرا داده و به خشونت‌ها خاتمه دهند.

انتهای پیام

کد N114451

وبگردی