آفتاب
پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا:

استقلال مملکت زمانی حفظ می‌شود که وحدت داشته باشیم

استقلال مملکت زمانی حفظ می‌شود که وحدت داشته باشیم

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بر اساس عدالت برخورد کنیم هیچ قدرتی نمی‌تواند استقلال را از ما بگیرد اما اگر بر اساس عدالت برخورد نکنیم خودمان عامل استکبار و ظلم هستیم.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره ضرورت شرح صدر میان دولت و منتقدین با رعایت احترام متقابل در بیان دیدگاه‌ها، اظهار کرد: این بحث کاملا منطقی است. اگر گذشته را به یاد بیاورید زمان دولت آقای احمدی‌نژاد تا سه چهار سال کسی حرفی نمی‌زد، می‌گفتند صبر کنید می‌خواهند کار انجام دهند.

وی افزود: اما اکنون شش ماه نگذشته هر روز مباحث اقتصادی، صنعت، کشاورزی و ... را مطرح می‌کنند که در هیچ کدام از اینها دولت مقصر نیست اما دولت را زیر سوال می‌برند و بعضا حرف‌هایی می‌زنند که در جاهایی حق است، اما مقصر شخص دیگری است. آنها را رها کرده و به دنبال شخص دیگر هستند که این کار اصلا منطقی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در چنین وضعیتی باید بیشتر از هر موقعی به وحدت داخلی توجه کنیم، گفت: اکنون در شرایطی هستیم که بیش از هر زمانی نیاز به وحدت داخلی و همصدایی داریم و اگر این همصدایی و وحدت در کشورمان نباشد از خارج راحت‌تر می‌توانند از ما امتیاز بگیرند و ما نباید این کار را انجام دهیم که آنها بتوانند دست به چنین اقدامی بزنند.

پزشکیان در ادامه با تاکید بر اینکه استقلال مملکت ما زمانی حفظ خواهد شد که ما وحدت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر وحدت نداشته باشیم هر کاری هم که انجام دهیم به نتیجه نخواهد رسید. در نتیجه ما باید قدم اول را در داخل کشورمان برداریم. حق و حقوق همه را درست ببینیم، سهم همه را درست بپردازیم‌،‌ زیاده‌خواهی نکنیم و به دنبال انحصارطلبی هم نباشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ما در برابر قومیت‌ها، ملیت‌ها، مناطق مختلف جغرافیایی و مذاهب مختلف کشور موظف هستیم که بر اساس عدالت با همه برخورد کنیم. اگر بر اساس عدالت برخورد کنیم هیچ قدرتی نمی‌تواند استقلال را از ما بگیرد اما اگر بر اساس عدالت برخورد نکنیم خودمان عامل استکبار و ظلم هستیم و باید از این موضوع بترسیم نه از خارج از کشور.

انتهای پیام

کد N114267

وبگردی