آفتاب

هنیه: آشتی ملی گزینه راهبردی ماست

هنیه: آشتی ملی گزینه راهبردی ماست

نخست‌وزیر دولت حماس تأکید کرد که آشتی ملی گزینه استراتژیک این دولت و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در دیدار با هیأت فتح در غزه تصریح کرد که حماس اقدامات مثبت و سازنده ای را به منظور ایجاد فضای همدلی و اعتماد میان ملت فلسطین انجام داده است.

هنیه به اوضاع جاری در کرانه باختری به ویژه وضعیت حماس در این منطقه اشاره کرد و احضارها و بازداشت های سیاسی اعضای مقاومت و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را جای تعجب خواند و گفت: تمامی این اقدامات به اهرم فشاری بر جنبش حماس در رابطه با آشتی ملی تبدیل شده، به اعتبار این که اعضا و رهبران این جنبش به ویژه در کرانه باختری اعتمادی به سازش داخلی ندارند.

وی پیامی را از طریق هیات جنبش فتح برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان ارسال و بر ضرورت مبادرت به اقداماتی برای ایجاد فضای مثبت در کرانه باختری تاکید و عنوان کرد که دولت فلسطین و حماس به هیچ وجه ادامه اوضاع جاری در کرانه باختری و احضار و بازداشت اعضای مقاومت را نمی پذیرند.

در این دیدار هیات فتح لیستی از اسامی رهبران این جنبش را به دولت فلسطین ارائه داد که متمایل به بازگشت به غزه هستند. دولت حماس ضمن موافقت با این مساله، تاکید کرد: به رغم این که در مقابل اقدامات و تصمیمات اخیر هنیه اقدام متقابلی را از سوی جنبش فتح در کرانه باختری شاهد نبودیم، با این درخواست موافقت می کنیم تا صداقت و جدیت خود را برای تحقق آشتی ملی نشان دهیم.

اسماعیل هنیه در ادامه به اوضاع سیاسی و مساله مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی اشاره و بر مخالفت قاطع دولت فلسطین و حماس با طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا تاکید و گفت: مذاکرات با دشمن صهیونیستی هرگز به بازپس گیری حقوق سلب شده ملت فلسطین منجر نمی شود.

هنیه ضمن اعلام مخالفت با تمامی فشارهای اعمال شده برای باج گیری سیاسی از فلسطینیان، خاطر نشان کرد: دولت فلسطین و حماس کاملا به اصول و حقوق ملی فلسطین پایبند هستند و از مواضع هر طرفی که به این موارد پایبند باشد، حمایت می کنند.

وی اشاره کرد که دولت فلسطین و جنبش حماس در راستای تحقق آشتی ملی و برچیدن اختلافات داخلی از یک طرف و مخالفت با مذاکرات سازش و طرح های جان کری از طرف دیگر گام بر می دارند.

هنیه در خصوص رابطه با مصر نیز اظهار داشت: ما بار دیگر بر مواضع ثابت خود مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها تاکید کرده و اعلام می کنیم که هیچ نقشی در اوضاع و درگیری های جاری در مصر نداریم و مصر با عمق مساله فلسطین می دانیم.

وی ضمن اشاره به هجمه تبلیغاتی گسترده و ظالمانه علیه ملت و مقاومت فلسطین، از تمامی کسانی که به ناحق اتهاماتی را به فلسطینیان وارد می کنند، خواست دست از دروغ پردازی ها و اتهام زنی ها علیه ملت فلسطین که همواره مورد و ستم واقع شده بردارند.

انتهای پیام

کد N114233

وبگردی