آفتاب

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر آتن برگزار شد

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر آتن برگزار شد

آتن - ایرنا - مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه در شهر آتن پایتخت یونان برگزارگردید.

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، کارکنان سفارت، نهاد های جمهوری اسلامی ایران مستقردر شهر آتن به همراه خانواده هایشان، دانشجویان، شخصیت های فرهنگی یونانی، اساتید و کشیش کلیسای ارتدکس یونان در تالار پارس واقع در شهر آتن برگزار گردید.

در این مراسم که با تلاش وهمت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ابتدا ˈ بهنام بروزˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اهمیت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که ثمره مبارزات ملت ایران وهزاران شهید ومورد امید میلیون ها مسلمان ومستضعفان جهان است، بقدری است که ارزیابی آن از عهده قلم و بیان برتراست.

سفیر کشورمان در ادامه افزود: ما می دانیم که این انقلاب بزرگ که دست جهانخواران وستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد با تاییدات غیبی الهی پیروز گردید و اگر نبود دست توانای خداوند، ممکن نبود این ملت یک پارچه قیام کنند و در سراسر کشور با ایده واحد و فریاد الله اکبر و فداکاری های حیرت آور و معجزه آسا، تمام قدرت های داخل و خارج را کنار زده و خود مقدرات کشور را بدست گیرد.

بهنام بهروزافزود: شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران هم درپیدایش وهم در کیفیت مبارزه وهم درانگیزه انقلاب وقیام از همه انقلاب ها جدا و این انقلاب یک تحفه الهی وهدیه غیبی بوده است.

ˈمحمد حسین مظفریˈ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز درسخنانی ضمن تبریک سی وپنجمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با انقلاب اسلامی ایران دوران جدیدی در تاریخ بشری رخداده و نقطه عطفی برای روند اوضاع سیاسی منطقه و جهان و در واقع آغازی برای پایان قدرت سلطه گران و زیاده خواهان بوده است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979میلادی، انقلاب های دیگری در کشورهای منطقه خاورمیانه وشمال افریقا روی داد که یا به درگیری داخلی کشانده شد و یا تحزیه گردیدند ولی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی( قدس سره) با ثبات و با وحدت ملت طی طریق نمودوگردانه های سخت وتوطئه های داخلی وخارجی را خنثی کرد .

مظفری افزود: انقلاب اسلامی ایران با رهبریت هوشمندانه و خردمندانه امام خمینی( قدس سره) که برگرفته ازتعالیم الهی بود، توانست وحدت ملت را حفظ و کشور را از گرداب های داخلی وخارجی بسوی ساحل امن هدایت و روزانه به پیشرفت های جدیدی دست یابد.

وی افزود: این روش رهبریت توسط مقام معظم رهبری ادامه دارد و درحالی که در کشورهای منطقه تنش های گوناگون وجود دارد، با رهبری هوشمندانه ، خردمندانه و برگرفته از تعلیمات قرآنی و الهی درکشور، وحدت را گسترش داده وبه یاری خداوند کشورهر روز پیشرفت های چشمگیری را بدست می آورد.

در ادامه این مراسم ، گروه سنتی یونانی به سرپرستی ˈ مانولیس کارپاسیوسˈ رئیس موزه سازه سنتی ˈ سمین کاراسˈ و مدیر آموزشگاه موسیقی این موزه، ابتدا قطعاتی از موسیقی سنتی ایران براساس نت های موسیقی سنتی اصیل ایرانی و سپس قطعاتی از موسیقی اصیل وسنتی یونانی برای حاضران اجرا کرد که با استقبال خوب حاضرین روبرو گردید.

اروپام**2170** 1552
کد N114229

وبگردی