آفتاب

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد

لندن - ایرنا - مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور دو تن از اعضای پارلمان انگلیس و دهها نفر از مسلمانان و دیگر علاقه مندان به انقلاب اسلامی ایران در محل مرکز اسلامی انگلیس در شهر لندن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که عصر روز یکشنبه برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری و رییس مرکز اسلامی انگلیس ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارکه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران درباره ˈپیام انقلاب اسلامیˈ سخنرانی کرد.

لرد ˈنظیر احمدˈ عضو مسلمان مجلس اعیان و ˈجرمی کوربینˈ یکی از نمایندگان باسابقه شهر لندن در مجلس عوام انگلیس نیز که اخیرا به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بودند، درباره اهمیت درک درست تحولات ایران و ضرورت بهبود روابط ایران و غرب و از جمله انگلیس با شرکت کنندگان در این مراسم سخن گفتند.

دکتر سید ˈحسن الصدرˈ مدیر روابط بین الملل موسسه ˈشهید صدرˈ در انگلیس، ˈروشن محمد صالحˈ روزنامه نگار مسلمان مقیم لندن و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی شمالی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی دیگر سخنرانان این مراسم بودند که به ترتیب درباره ˈامام موسی صدر و انقلاب اسلامیˈ، ˈجایگاه ژئوپولتیک ایران 35 سال پس از انقلابˈ و ˈیوم الله در قرآنˈ سخنرانی کردند.

در این مراسم که به زبان انگلیسی برگزار شد، همچنین چند فیلم کوتاه درباره تحولات ایران به نمایش درآمد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

مرکز اسلامی انگلیس همچنین روز شنبه ویژه برنامه دیگری را به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به زبان عربی برگزار کرد که دهها نفر از مسلمانان عرب زبان مقیم لندن در آن شرکت کردند.

در این ویژه برنامه نیز علاوه بر سخنان افتتاحیه حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مرکز اسلامی انگلیس، کارشناسان دیگری از جمله شیخ ˈحاتم ابو دیهˈ امام جماعت لبنانی های مقیم انگلیس، خانم ˈکوثر بشراویˈ نویسنده و روزنامه نگار تونسی و ˈاحمد الحلفیˈ از کشور عراق درباره اهمیت انقلاب اسلامی و آثار منطقه ای و بین المللی آن سخنرانی کردند.

اروپام**345
کد N114219

وبگردی