آفتاب

روسیه: نیازی به تغییر تاریخ نهایی امحای تسلیحات شیمیایی سوریه وجود ندارد

روسیه: نیازی به تغییر تاریخ نهایی امحای تسلیحات شیمیایی سوریه وجود ندارد

مسکو- ایرنا- ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: هیچ ضرورتی برای تغییر تاریخ نهایی امحای تسلیحات شیمیایی سوریه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، چورکین روز یکشنبه به ریانووستی گفت: تاریخ نهایی امحای تسلیحات شیمیایی سوریه کاملاً واقع بینانه انتخاب شده و نیازی به تغییر آن نیست.

مطابق برنامه زمانی موجود، سلاح شیمیایی سوریه باید تا تاریخ 30 ماه ژوئن سال جاری به طور کامل نابود شود.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل با اذعان به تأخیر پیش آمده در برنامه امحای سلاح شیمیایی سوریه گفت: اما علت های منطقی باعث بروز این مسأله شده است.

چورکین ازجمله عواملی که باعث تأخیر در انتقال و نابودی سلاح شیمیایی سوریه شده است، به وضع امنیتی پیچیده سوریه و تهدیدهای معارضان مسلح و حملات آنها به انبارهای نگهداری سلاح های شیمیایی اشاره کرد.

مقام روس افزود: با این وجود، تا تاریخ تعیین شده برای امحای سلاح شیمیایی سوریه می توان این سلاح ها را نابود کرد و تعیین این تاریخ واقع بینانه بوده است.

وی در ادامه سخنان خود، روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه را رویداد بسیار مهمی دانست که شورای امنیت سازمان ملل به منظور کاهش تنش ها به اجرا درآورد.

چورکین این روند را مهم ترین دستاورد شورای امنیت در سال 2013 عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر چنین رویدادی که نه فقط باعث کاهش تنش ها شود، بلکه همه را برای رسیدن به یک هدف خاص متحد کند، رخ نداده بود.

اروپام/2242**518**1504
کد N114148

وبگردی