آفتاب

معاون دبیرکل حزب الله: لبنان به مقاومت زنده است/ تا اسراییل باشد، مقاومت خواهد بود

معاون دبیرکل حزب الله: لبنان به مقاومت زنده است/ تا اسراییل باشد، مقاومت خواهد بود

بیروت – ایرنا – معاون دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه « لبنان به مقاومت زنده است و تا اسراییل باشد، مقاومت خواهد بود»، گفت که مقاومت تنها نشان و مدال نیست ، مقاومت ، ایمان ، صبر ، قربانی شدن و از خودگذشتگی است.

به گزارش ایرنا ، شیخ « نعیم قاسم » روز یکشنبه در سخنانی مهم در منطقه اوزاعی بیروت،با بیان اینکه مقاومت به لبنان قوت ، توان و مصونیت بخشیده است، افزود: سیادت ، آزادگی و استقلال لبنان با مقاومت تکمیل می شود و تاریخ بهترین گواه بر موفقیت معادله سه گانه ارتش ، ملت و مقاومت در لبنان است.

معاون « سید حسن نصرالله » تاکید کرد: تا زمانیکه رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد، مقاومت زنده و پایدار خواهد بود ، تا زمانیکه اسراییل اشغالگر باشد و تهدید کند، مقاومت برای دفاع و آزادسازی خواهد بود و بجز این اصول به هیچ چیز دیگری ملتزم نیستیم.



** حضور حزب الله در سوریه، دفاعی است

وی با دفاع از حضورحزب الله در سوریه، خاطرنشان کرد که حزب الله یک سال و 8 ماه بعدازشعله ور شدن آتش بحران سوریه وارد این کشور شد و آن زمانی بود که توطئه ها برای نابودی سوریه با هدف کمک به اسراییل آشکار شد.

معاون دبیرکل حزب الله اظهار داشت : حزب الله زمانی مبارزه را در سوریه آغاز کرد که مطمئن شد هدف تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها مقاومت لبنان و منطقه است و دریافتیم که وظیفه واجب ما کمک به محور مقاومت است.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه، حضور مقاومت در سوریه را « گزینه دفاعی» خواند و تاکید کرد که ما نمی توانستیم دست روی دست گذاشته تا دشمن پشت درخانه های ما برسد.



** توصیه ها به جریان14 مارس

وی از جریان 14 مارس خواست که جنایات تکفیری های تروریست را توجیه سیاسی و فضایی امن برای آنها ایجاد نکند و لبنان را با تصورات اشتباه خود بیش از این وارد بحران نکنند.

معاون دبیرکل حزب الله گفت که ما از جریان 14 مارس می خواهیم با هدف گرفتن و حمله به مقاومت، رایگان به اسراییل خدمت نکنند، می خواهیم که با تشکیل دولت فراگیر موافقت و اجازه دهند زندگی سیاسی در لبنان از سرگرفته شود.

شیخ نعیم قاسم افزود: ما را به کشتن ملت سوریه متهم می کنند و درمقابل از جنایتکاران تکفیری که با تمام وقاحت و سنگدلی در حال نابودی سوریه و قتل عام مردم آن هستند ، دفاع می کنند و بدتر اینکه می گویند اینها با ملت سوریه هستند.

وی خاطرنشان کرد: از متهمانی دفاع می کنند که ارتش و نیروهای امنیتی لبنان آنها را بازداشت و تحویل دستگاه قضایی داده تا به جرم های سنگین تروریستی مانند نقل و انتقال خودروها بمب گذاری شده ، کمربندهای انفجار وتروریست ها انتحاری محاکمه شوند.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آنها حتی به احساسات مردم لبنان که هدف تروریست های تکفیری قرار گرفته اند، هیچ توجهی ندارند، اصلا فکر نمی کنند که اینها تروریست و جنایتکار هستند و بدتر اینکه تروریست های تکفیری را شهروند لبنان می خوانند و می گویند که وابستگی مذهبی وطایفه ای ندارند، دست کم اجازه دهید دستگاه قضایی لبنان اینها را محاکمه کند و بعد تحرکات خود را برای آزاد کردنشان شروع کنید.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: عجیب است جنایات تروریستی آنها را بشدت محکوم می کنند اما از سوی دیگر این جنایات را توجیه و همچنین مانع اقدامات دستگاه های امنیتی و قضایی برای محاکمه مجرمان تروریست تکفیری می شوند.



** پاسخ به کسانی که مدعی هستند حزب الله؛ تروریست ها را به لبنان کشانده است

وی ادامه داد : می گویند شما ( مقاومت) تروریست های تکفیری را به لبنان کشیده اید، می گوییم مسیر طولانی که تکفیری ها به منطقه آمده اند را نظاره کنید، چه کسانی آنها را از 80 کشور جهان وارد سوریه کرده است، چه کسی آنها را روانه عراق کرده تا انسان های بیگناه را بکشند ، چه کسانی چند سال قبل از گروه تکفیری فتح الاسلام در اردوگاه نهر البارد و الضنیه حمایت می کرد؟ آیا آنها هنوز وجود ندارند ؟

معاون دبیرکل حزب الله گفت : بیایید از آنچه در سوریه جریان دارد ، از جنایات گروه های تکفیری تروریستی از داعش گرفته تا بقیه در سوریه و حتی معرکه بین خودشان درس عبرت بگیرید و ببینید چگونه زیردستان و آقابالاسرهای خود را می درند و می خورند و اینجاست که ما چاره ای بجز دفاع از حق و مبارزه با باطل نداریم.



** دو هدف تروریست های تکفیری در لبنان

شیخ نعیم قاسم افزود : تروریست های تکفیری تنها دو هدف در لبنان دارند و آن مقاومت اعم از زن ، کودک و مرد و همه مناطق تحت نفوذ آن و همچنین ارتش است که همچون سدی مقابل طرح ها و برنامه های آنها ایستاده است.

وی تاکید کرد : این جنگی را که علیه مقاومت شروع کرده اند، قربانی می خواهد و ما به وسع و توان خود تلاش می کنیم با آن مقابله و از پیامدها و آثار آن بکاهیم، این جنگ قربانی می خواهد و اگر بترسیم که قربانی می شویم ، هم قربانی شده و هم ترسیده ایم و این دو خسارت بزرگ است؛ اما اگر مصمم برای مقابله و مقاومت باشیم و یک دست واحد شویم و با توکل به خدا پیش رویم در نهایت پیروز میدان خواهیم بود.

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: در میدان می مانیم و و حتی مواضع سیاسی خود را تغییر نخواهیم داد ، مبارزه می کنیم تا زمانیکه باید مبارزه کنیم ، هرگز از مقاومت در مقابل اسراییل و مزدوران آن شانه خالی نخواهیم کرد و در سوریه هم دست از مقابله برنمی داریم چرا که در حال دفاع از محور مقاومت هستیم.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: ما سربلند خواهیم ماند و به تروریست های تکفیری می گوییم پیروزهستیم و منتظر بمانید و نتیجه این جنگ را ببینید.



** تاکید بر تشکیل دولت فراگیر

وی در بخش دیگری از سخنان خود به « میشل سلیمان» رییس جمهوری و « تمام سلام» نخست وزیر مکلف نصیحت کرد که برای تشکیل فوری دولت فراگیر تلاشی واقعی کنند.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد که هر حکومتی اعم از بی طرف ، یکدست و غیره لبنان را بسوی پرتگاه سقوط می برد و تنها راه برون رفت لبنان از مشکلات و بحران ها تشکیل دولت فراگیر است.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد که اکنون همه نگاه ها متوجه رییس جمهوری و نخست وزیر مکلف است که باید با تلاشی همه جانبه و واقعی برای تشکیل دولت فراگیر اقدام کنند و این راه موفقیت است و بجز آن شکست محض خواهد بود.

خاورم ** 1324
کد N114144

وبگردی