آفتاب
بررسی آسوشیتدپرس:

نظامیان بزهکار آمریکایی در ژاپن از محاکمه می گریزند

نظامیان بزهکار آمریکایی در ژاپن از محاکمه می گریزند

تهران – ایرنا – بررسی صدها پرونده مربوط به جرایم جنسی ارتش آمریکا در ژاپن نشان می دهد که نه تنها بزهکاران با مجازات های بسیار سبک روبرو می شوند، بلکه شمار نظامیان بزهکار آمریکایی که از همکاری با دستگاه های قضایی سر باز می زنند، رو به فزونی است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز یکشنبه، نتیجه بررسی بیش از یکهزار پرونده مربوط به جرایم جنسی که در سال های 2005 تا 2013 توسط نظامیان آمریکایی در ژاپن انجام شده است را منتشر کرد.

** استفاده از مجازات های غیرقضایی توسط نیروی دریایی رو به افزایش است

اطلاعات دادگستری نیروی دریایی آمریکا که دو نیروی دریایی و تفنگداران دریایی را پوشش می دهد، حاکی از این واقعیت است که فرماندهان این دو نیرو در ژاپن، ترجیح می دهند به جای ارسال پرونده های تخلف جنسی نیروهای تحت امرشان به دادگاه نظامی، خودشان متخلفان را مجازات کنند و این روند، رو به رشد است.

اطلاعات یادشده نشان می دهد بین سال های 2006 تا 2009، فرماندهان گرایش بیشتری داشتند که پرونده ها را به دادگاه نظامی بفرستند، اما از سال 2010 به بعد، این روند معکوس شد. در سال 2012، تنها یک پرونده تخلف جنسی در دادگاه نظامی بررسی شد و 13 پروند به روش های فراقضایی رسیدگی شد.

** بیشتر مجرمان، به زندان محکوم نمی شوند

داده های آماری نشان می دهد که از 473 پرونده جرایم جنسی نیروهای دریایی و تفنگداران دریایی در ژاپن، تنها 68 پرونده منجر به زندانی شدن مجرمان شد و 179 پرونده دیگر نیز به مجازات های کوچک انجامید.

جالب اینجاست که نیروی دریایی، از این نظر بالاترین آمار را دارد. از 124 درجه دار و افسر نیروی هوایی آمریکا که در 5 سال به دلیل تخلف جنسی در ژاپن دستگیر شده اند، تنها 17 نفر به حبس محکوم شدند و 42 نفر هم مجازات های کوچکتری دریافت کردند. جالب اینکه مجازات 21 نفر از متخلفان یادشده در نیروی هوایی، تنها دریافت توبیخ نامه کتبی بوده است.

** کاهش اتهام

در 46 پرونده تفنگداران دریایی و 22 پرونده نیروی دریایی، اتهام های تجاوز خشونت آمیز جنسی، در مراحل دادرسی به اتهام های تخلف جنسی غیرخشونت آمیز یا حتی تخلف های غیرجنسی کاهش پیدا کرده است.

از جمله اتهام های جایگزین، می توان به «ضرب و شتم»، «تخلف از دستور»، «زنا»، «رابطه جنسی در سربازخانه» و «معاشرت غیرمجاز» اشاره کرد.

** بیشتر قربانیان درون ارتش بوده اند

بیش از نیمی از قربانیان تخلفات جنسی ارتش آمریکا در ژاپن، درون این نیروها بوده اند. در همین زمینه، 94 تن از قربانیان، غیرنظامی بوده اند و در نزدیک به دویست مورد هم مقام و رتبه ˈخواهانˈ مشخص نشده است.

** قربانیان از دادخواهی منصرف می شوند

آمارها نشان می دهد شمار افرادی که با پس گرفتن دادخواهی خود یا از طریق همکاری نکردن با دستگاه قضایی، از شکایتشان صرف نظر می کنند، رو به فزونی است. در نیروی دریایی و نیروی تفنگداران دریایی آمریکا در سال 2006، 13 متهم و در سال 2012، 28 متهم دادخواهی شان را پس گرفتند.

این آمار در نیروی هوایی رو به کاهش بوده و اطلاعات مربوط به نیروی زمینی، ناقص بوده است.

مترجمام**9163**1856
کد N113871

وبگردی