آفتاب

کره شمالی خواستار لغو رزمایش جنگ هسته ای آمریکا در کره جنوبی شد

کره شمالی خواستار لغو رزمایش جنگ هسته ای آمریکا در کره جنوبی شد

تهران-ایرنا- کره شمالی امروز بار دیگر ضمن آنکه از ایالت متحده آمریکا خواست رزمایش جنگ هسته ای خود در کره جنوبی را لغو کند، این کشور را به تلاش برای حمله هسته ای به کره شمالی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، خبرگزاری دولتی کره جنوبی ˈیونهاپˈ به نقل از روزنامه ˈرودونگ سینمونˈ سخنگوی حزب کار حاکم در کره شمالی نوشت: چنانچه ایالات متحده آمریکا نسبت به برقراری صلح و خلع سلاح هسته ای جدیت واهتمام داشته باشد، ‫نباید تلاش کند که با حمله هسته ای پیشگیرانه علیه کره شمالی به بلند پروزای های خود جامه عمل بپوشاند.

این روزنامه می نویسد: کره شمالی از آمریکا می خواهد که هر چه سریعتر ˈتمرینات جنگ هسته ایˈ خود را که قصد دارد به همکاری کره جنوبی اواخر ماه فوریه برگزار کند، لغو کند.

این روزنامه توضیحات بیشتری دربارهˈتمرین جنگ هسته ایˈدرکره جنوبی ارائه نداد، اما به احتمال قوی منظور از آن، رزمایش سالانه مشترک میان واشنگتن و سئول است که قرار است اواخر ماه جاری برگزار شود.

‫این روزنامه واشنگتن را به تلاش برای تبدیل کردن کره جنوبی و ژاپن به پایگاه خط مقدم سلاح های هسته ای خود، متهم کرد و نوشت:آمریکا از این طریق قصد دارد یک جنگ هسته ای علیه شبه جزیره کره آغاز کند.

کره جنوبی و آمریکا سالانه تمرین های نظامی مشترکی را با هدف تقویت آمادگی ها برای هر گونه جنگ احتمالی و جلوگیری از تهدیدهای کره شمالی، برگزار می کنند.

از سوی دیگر، ˈشینزو آبهˈ نخست وزیر ژاپن نیز اواخر ماه گذشته، فاش کرد که این کشور قرارداد نظامی محرمانه ای با واشنگتن به امضاء رسانده که بر اساس آن آمریکا اجازه دارد سلاح های هسته ای خود را به ژاپن وارد و انبار کند.

مترجمام**9329**1856
کد N113796

وبگردی