آفتاب
از سوی افخم مطرح شد‎؛

پاسخ ایران به بازداشت شهروندان آمریکائی در ایران

پاسخ ایران به بازداشت شهروندان آمریکائی در ایران

متأسفانه دولت آمریکا بیش از بیست نفر از شهروندان ایرانی را با ادعای واهی نقض تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران بازداشت نموده و علیرغم پیگیریهای بعمل آمده از مجاری دیپلماتیک و حقوقی تاکنون هیچگونه اقدامی برای آزادی این شهروندان بیگناه انجام نگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص ادعای بازداشت و زندانی شدن شهروندان آمریکائی در ایران اظهار داشت: براساس اطلاعات موجود، هیچ شهروند آمریکائی در جمهوری اسلامی ایران بازداشت یا زندانی نیست.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم افزود: افرادی که از سوی مقامات، منابع و یا رسانه های آمریکائی بعضاً نام برده می شوند، دو شهروند ایرانی هستند که مانند هر شهروند دیگری با برخورداری از حقوق کامل قانونی، در برابر قانون پاسخگو خواهند بود.

مرضیه افخم تصریح کرد: متأسفانه دولت آمریکا بیش از بیست نفر از شهروندان ایرانی را با ادعای واهی نقض تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران بازداشت نموده و علیرغم پیگیریهای بعمل آمده از مجاری دیپلماتیک و حقوقی تاکنون هیچگونه اقدامی برای آزادی این شهروندان بیگناه انجام نگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: پیگیری و تأمین حقوق و آزادی این شهروندان بیگناه ایرانی در دستور کار مستمر وزارت امور خارجه قرار داشته و خواهد داشت.

کد N113629

وبگردی