آفتاب
آیت الله حیدری آل کثیری:

منتقدین دولت باید بر همه شرایط احاطه داشته باشند/در عین انتقاد از یکدیگر حمایت کنیم

منتقدین دولت باید بر همه شرایط احاطه داشته باشند/در عین انتقاد از یکدیگر حمایت کنیم

تهران- عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی مبنی بر اینکه منتقدان با دولت و دولت با منتقدان با شرح صدر برخورد کنند، گفت: منتقدین دولت باید بر همه شرایط احاظه داشته باشند و ضرورت ها و شرایط مختلف را در نظر بگیرند.

آیت الله محسن حیدری آل کثیری روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در مواقعی که احیانا اختلافات نظری و فکری در بین فعالان سیاسی پیش می آید رهبر معظم انقلاب با تبیین چارچوب، مکتب و راه را روشن می کنند.

وی اظهارداشت: قضیه انصاف در انتقاد و اینکه همه شرایط را باید در نظر گرفت مسئله ای معقول و روشن است که هم امام(ره) و هم مقام معظم رهبری در همه دوره ها بر آن تاکید داشته اند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتقاد فی نفسه مقدس نیست و موضوعیت ندارد بلکه انتقادی دارای موضوعیت و فی نفسه خوب است که دلسوزانه و حکیمانه باشد.

آیت الله حیدری آل کثیری با بیان اینکه یک منتقد باید به همه شرایط احاطه داشته باشد و ضرورت ها و شرایط مختلف را در نظر گیرد، تصریح کرد: البته در مقابل، رهبر معظم انقلاب فرموده اند که همه وظیفه دارند مشفقانه انتقاد کنند و مسوولین و خدمتگزاران نیز باید شرح صدر داشته باشند و انتقادات را تحمل کنند.



** در عین انتقاد ، از یکدیگر حمایت کنیم

وی تاکید کرد: هم منتقدین و هم کسانی که به آنان انتقاد می شود باید شرح صدر داشته باشند و با تفاهم و قوت در عین انتقاد و نظارت ، از همدیگر حمایت کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به جان هم بیفتیم در واقع به دشمن خدمت کرده ایم چرا که دشمن شناسی اقتضا می کند که تهدیدهای دشمنان را جدی بگیریم و اتحادمان را حفظ کنیم.

رهبر معظم انقلاب در بیانات مهم خود در در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش در سالروز بیعت تاریخی نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در 19 بهمن 57، بیان کردند: باید وحدت میان مردم و مسئولان از طریق اعتماد مسئولان و مدیران کشور به مردم و همچنین اعتماد مردم به مسئولان افزایش یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین فرمودند: دولت، چند ماهی بیش نیست که مسئولیت را به عهده گرفته است، باید به مسئولان فرصت داده شود که کارها را با قدرت به پیش ببرند، ضمن آنکه منتقدین باید در قبال دولت، با شرح صدر برخورد کنند. همه باید به یکدیگر احترام بگذارند.

ایشان با اشاره به برخی عوامل دشمن در داخل کشور، تأکید کردند: نباید با غفلت از این عوامل، اجازه داد که آنها از برخی نقاط ضعف استفاده و در حرکت کشور خلل ایجاد کنند.

سیام(4)9254**1449
کد N113505

وبگردی