آفتاب

حساسیت نمایندگان به جداول لایحه بودجه 93

حساسیت نمایندگان به جداول لایحه بودجه 93

تهران - ایرنا- حساسیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جداول لایحه بودجه سال 1393کل کشور موجب شد تا نمایندگان تذکرهای متعددی را مطرح کنند که در نهایت سبب کندی روند بررسی لایحه بودجه در خانه ملت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، رسیدگی به جداول لایحه بودجه 1393 کل کشور در دستور کار نمایندگان در نوبت بعد از ظهر جلسه علنی روز یکشنبه مجلس قرار گرفت.

جداول 17 تا 20 این لایحه را می توان مهم ترین جداول بودجه در سال آینده قلمداد کرد زیرا فهرست پروژه های عمرانی و تخصیص بودجه به آنان را در سال 93 مشخص می کند.

نخستین جدولی که بعدازظهر امروز در مجلس بررسی شد، جدول 17 لایحه بودجه بود که کمیسیون تلفیق در جلسه صبح امروز خود به حذف آن رای داده بود.

این جدول نحوه کمک دولت به اشخاص حقوقی و موسسات غیردولتی را در سال آینده مشخص می کند.

در این جدول 1900 میلیارد ریال از بودجه سال آینده به 51 موسسه غیردولتی که عموما در حوزه های فرهنگی فعالیت می کنند، اختصاص می یافت که در نهایت نمایندگان به بازگشت این جدول به لایحه بودجه رای دادند و از قطع این کمک ها جلوگیری کردند.

جدول شماره 18 این لایحه نیز به توزیع اعتبارات مربوط به پرداخت بدهی های دولت به بخش های خصوصی و تعاونی، شهرداری ها اختصاص دارد و مشخص می کند که این دیون با واگذاری سهام کدامیک از شرکت ها و سهام دولتی پرداخت شود.

جدول 19 لایحه بودجه نیز طرح های تملک دارایی های سرمایه ای را در سال آینده فهرست کرده است که شامل 65 طرح است و در مجموع 370 هزار میلیارد تومان را در بر می گیرد.

جدول شماره 20 این لایحه نیز به طرح هایی اختصاص دارد که مطالعات اولیه و اجرایی آن در سال آینده آغاز می شود و در مجموع 274 طرح در این بخش قید شده است.

اصرار نمایندگان به بیان تذکرات خود سبب شد تا علی لاریجانی رییس مجلس اجازه دهد تذکرهای شفاهی نمایندگان مطرح شود.

سیام.2025**1336
کد N113419

وبگردی