آفتاب
کمالوندی در جمع خبرنگاران:

تقدیر نمایندگان آژانس از ایران برای اقدامات صورت گرفته/ منتظر گزارش مثبت آمانو هستیم

تقدیر نمایندگان آژانس از ایران برای اقدامات صورت گرفته/ منتظر گزارش مثبت آمانو هستیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: نمایندگان آژانس از ایران برای اقدامات صورت گرفته قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از مذاکرات ایران و آژانس در تهران و خوانده شدن بیانیه پایانی توسط نماینده آژانس و نماینده ایران در جمع خبرنگاران درباره توافق صورت گرفته و بیانیه قرائت شده، گفت: آژانس موارد باقیمانده مورد سئوال را مطرح کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس رویکرد داوطلبانه به این موارد پاسخ گفت، بارها گفته ایم برای این نوع اطلاعات دادن جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه الزام و اجباری ندارد و اطلاعات را تنها برای رفع ابهام ارائه می دهیم.

وی افزود: بر این اساس دو راه وجود دارد یکی اینکه بگوییم الزامی نداریم و اطلاعاتی نمی دهیم و راه دیگر اینکه وارد شویم، صحبت کنیم و ابهام ها را رفع کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سئوال که آیا آژانس در این دوره از مذاکرات اعلام کرد که از همکاری ایران در 6 مورد توافق قبلی قانع شده است یا خیر، گفت: دربیانیه ای که آماده شده نیز آمده که ایران کارهایی را که باید انجام بدهد، انجام داده است. در مذاکرات نیز آژانس از همکاری های گسترده و خوب جمهوری اسلامی تشکر کرد اما در زبان فنی صحبت در رابطه با این موارد را از خود نمایندگان نمی شنویم و انعکاس آن را در گزارش آژانس خواهیم دید. انتظار ما از نمایندگان این بود که بپذیرند جمهوری اسلامی ایران کارهای خود را انجام داده است.

وی در پاسخ به این سئوال که در گذشته ایران در قبال همکاری با آژانس نامه های جداگانه ای دریافت می کرد اما آیا اکنون ذکر گزارش در آژانس کافی است، گفت: آن چیزی که ما انتظار داریم با توجه به فضای موجود و با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادیم کل روند این است گزارش مثبتی از طرف مدیرکل داده شود و این انتظار طبیعی است بنابراین به صورت خیلی واضح و مشخص می خواهیم که گزارش مثبت مدیر کل در شورای حکام در ارتباط با همکاری های ایران در 6 مورد توافق شده اعلام شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در 7 مورد توافق شده جدید بحث پارچین وجود دارد، گفت: خیر چنین بحثی وجود ندارد.

کمالوندی گفت: ظرف امروز 7 مورد توافق شده را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.

کد N113405

وبگردی