آفتاب
در حال تکمیل/ در جمع خبرنگاران؛

کمالوندی: انتظار داریم گزارش مدیرکل آژانس به شورای حکام مثبت باشد

کمالوندی: انتظار داریم گزارش مدیرکل آژانس به شورای حکام مثبت باشد

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به اطلاعات ارائه شده انتظار داریم بر اساس فضای همکاری و اطلاعات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، شاهد گزارش مثبت مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بهروزکمالوندی عصر یکشنبه پس از پایان مذاکرات فشرده و فنی جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران در جمع خبرنگاران افزود: ما از واژه هایی استفاده کرده ایم که معنی خاص خود را دارد که از جمله آن ها دسترسی مدیریت شده است بنابر این قرار نیست بازرسان آژانس هیچ گونه دیداری با دانشمندان ما داشته باشند.

وی با بیان این که رسانه ها از تکرار برخی مطالب نشریات خارجی و نقل قول افراد غیر معتبر پرهیز کنند، ادامه داد: تاکید ما همچنان بر دسترسی مدیریت شده است و از ابتدا نیز چنین بوده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات انجام شده طی امروز و دیروز اظهار داشت: همان طور که در بیانیه آمده، ایران تعهدات خود را انجام داده و در مذاکرات از همکاری های گسترده ایران قدردانی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی پس از سه دور مذاکرات فشرده و فنی با یکدیگر، امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه مشترکی برای هفت اقدام عملی دیگر توافق کردند که ایران تا 25اردیبهشت ماه 93 آنها را اجرا خواهد کرد.

نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز گذشته تاکنون سه دور در چارچوب بیانیه 20 آبان ماه مذاکره کردند که این مذاکرات عصر یکشنبه با انتشار بیانیه ای مشترک پایان یافت.

در این بیانیه مشترک آمده است: در تاریخ های 8 و 9 فوریه (19 و 20 بهمن ماه جاری) جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، جلسات فنی سازنده ای را در قالب چارچوب برای همکاری که بین طرفین در نوامبر گذشته توافق شد، برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است: در طول این جلسات، دو طرف پیشرفت در اجرای اقدام عملی اولیه را که سه ماه پیش توافق شد، مرور کردند. ایران گام های عملی اولیه را که پیش بینی شده بود، اجرا کرده است.

بر اساس این بیانیه مشترک «جمهوری اسلامی ایران و آژانس در خصوص 7 اقدام عملی که توسط ایران تا 25 اردیبهشت 93 اجرا خواهد شد، توافق کردند. جزییات اقداماتی که توافق شده به وسیله مدیر کل به شورای حکام (آژانس) گزارش خواهد شد.»

این بیانیه مشترک را «رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی و رییس هیات مذاکره کننده ایرانی و «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان های آژانس و ریاست هیات مذاکره کننده آژانس در جمع خبرنگاران ایرانی قرائت کردند.

ادامه دارد....

سیام(3)9173*1429*9157*1572
کد N113379

وبگردی