آفتاب

برقراری حکومت نظامی در کشمیر تحت کنترل هند

برقراری حکومت نظامی در کشمیر تحت کنترل هند

براساس گزارش‌ها، هزاران نیروی امنیتی هندی در کشمیر تحت کنترل هند مستقر شده‌اند و با دستگیری حدود 200 فعال جدایی‌طلب، قصد دارند از برگزاری اعتراضات در طول اعتصاب سه روزه‌ای که برای بزرگداشت اعدام دو جدایی‌طلب صورت گرفته، جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته ژنرال "عبدالغنی میر"، اینترنت در این ناحیه قطع شده و در بخش‌های زیادی از منطقه هیمالیایی محدودیت رفت و آمد حاکم است.

مغازه‌ها در سیریناگار که مهمترین شهر این ناحیه است، همچنان تعطیل بوده و با حضور نیروهای امنیتی و پلیس در خیابان‌ها، اکثر مردم در خانه‌هایشان به سر می‌برند.

یک افسر پلیس که خواست نامش فاش نشود گفت: حدود 200 فعال شناخته شده دستگیر و رهبران آن‌ها تحت بازداشت خانگی قرار دارند.

با این حال تعداد زیادی از فعالان جدایی طلب در مرکز این شهر تجمع کرده و شعارهای "ما آزادی می‌خواهیم" و "پیکر شهدایمان را پس دهید" سر دادند که در ادامه پلیس آن‌ها را دستگیر کرد.

"محمد افضل گورو"، جدایی‌طلب کشمیری در نهم فوریه 2013 در زندانی در دهلی‌نو به دار آویخته شد. وی به دست داشتن در حمله‌ای در سال 2001 به پارلمان و کشتن 14 تن متهم بود. درگیری‌ها در این ناحیه از سال 1989 تاکنون 68 هزار تن را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام

کد N113262

وبگردی