آفتاب
مشاور رییس پژوهشگاه علوم انسانی خبر داد

پیشنهاد گسترش دوره کارشناسی تاریخ به پنج رشته

پیشنهاد گسترش دوره کارشناسی تاریخ به پنج رشته

مشاور رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از پیشنهاد افزایش رشته تاریخ مقطع کارشناسی به پنج رشته تاریخ در کارگروه تخصصی علوم تاریخی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی فعال در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فاطمه جان‌احمدی، صبح امروز در نشست خبری رییس پژوهشگاه علوم انسانی اظهار داشت: در بررسی‌های صورت گرفته پیشنهاد شده است که رشته تاریخ به پنج رشته تاریخ اسلام، تاریخ جهان، تاریخ ایران، تاریخ تمدن و تاریخ باستان در مقطع کارشناسی ارتقاء یابد.

وی افزود: در حال حاضر پیشنهاد مربوطه به شورای‌عالی تحول و ارتقاء شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است که در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد.

جان‌احمدی با بیان این که پژوهشگاه از دو طریق نشریات علمی و همچنین کتب خود تولید علم می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر 21 نشریه رسمی در پژوهشگاه فعال است که با ظرفیت موجود امکان ارتقاء نشریات وجود دارد.

وی، ظرفیت حوزه علوم انسانی را بالا عنوان کرد و گفت: امیدواریم در برخی از پژوهشگاه‌های علوم انسانی که هنوز نتوانسته‌اند نشریه داشته باشند بتوانیم تعداد نشریات را افزایش دهیم که البته این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی ظرفیت‌های خالی است.

انتهای پیام

کد N113193

وبگردی