آفتاب
جهت شرکت در دور دوم مذاکرات ژنو 2؛

هیات دولت سوریه امروز راهی ژنو می‌شود

هیات دولت سوریه امروز راهی ژنو می‌شود

هیات دولت سوریه امروز (یکشنبه) به منظور شرکت در دور دوم مذاکرات ژنو 2 که با هدف حل بحران سوریه برگزار می‌شود به ژنو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، هیات اعزامی دولت سوریه به ریاست ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه امروز دمشق را به مقصد ژنو ترک می‌کند.

در همین حال، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد که منافع ملی سوریه هدف و معیار اصلی دمشق در مذاکرات ژنو 2 است.

لؤی الصافی، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه نیز در مصاحبه با روزنامه عکاظ عربستان خاطرنشان کرد: هدف از دور دوم مذاکرات ژنو ایجاد مکانیسمی برای اجرایی کردن اصول توافقنامه ژنو 1 است.

وی با تاکید بر مشارکت هیات ائتلاف مخالفان سوریه در دور دوم مذاکرات اعلام کرد: بندهای شش گانه بیانیه ژنو 1 کاملا مشخص است و ژنو 2 بر اساس این بندها و این بیانیه برگزار شده لذا هیچ کس نمی‌تواند از مسیر اصلی منحرف شود.

هیثم المالح، عضو هیات مذاکره‌کننده مخالفان سوریه در ژنو نیز به نوبه خود تاکید کرد که مخالفان به خواسته‌های خود و در راس آن برکناری بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت و تشکیل دولت انتقالی در دور دوم مذاکرات پایبند خواهند بود.

دور دوم مذاکرات ژنو 2 با هدف حل بحران سوریه فردا (دوشنبه) در ژنو از سر گرفته می‌شود. دور اول این مذاکرات ماه فوریه به مدت یک هفته و با حضور اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه برگزار شد.

انتهای پیام

کد N112828

وبگردی