آفتاب
در تذکری مطرح شد؛

یک نماینده:لاریجانی چه جایگاهی در شورای عالی امنیت ملی دارد/ باهنر: ظریف بعد از دهه فجر به مجلس می‌آید

یک نماینده:لاریجانی چه جایگاهی در شورای عالی امنیت ملی دارد/ باهنر: ظریف بعد از دهه فجر به مجلس می‌آید

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: هیات رئیسه مجلس مشخص کند حضور رئیس مجلس در شورای عالی امنیت ملی به عنوان عضو است یا رابط.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی قاسم جعفری در تذکری خطاب به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر من به هیات رئیسه برمی گردد و آن هم در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه است که گفته است تمام مطالبات مذاکرات را به رئیس مجلس گفتم و اگر ایشان صلاح بدانند به نمایندگان می گویند.

وی افزود: این در حالی است که رهبر انقلاب دیروز فرمودند همه مردم باید در مذاکرات نظارت داشته باشند. بنابراین نمایندگان به طریق اولی باید ناظر بر مذاکرات باشند.

جعفری همچنین اظهار داشت: ما در این مساله انتظارمان این است که در ایام دهه فجر هیات رئیسه مشخص کند آیا حضور رئیس مجلس در شورای عالی امنیت ملی به عنوان عضو است یا رابط؟ لطفا آقای لاریجانی توضیح دهد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهبر انقلاب به هر دو طرف فرمودند در بحث انتقاد منصفانه برخورد کنید. این در حالی است که وزیر امور خارجه اظهار تاسف کردند که چرا عده ای اظهارنظر می‌کنند.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: بعضی از مسئولیت ها و عضویت ها به شخصیت حقیقی برمی گردد. رئیس مجلس اگر در جلسه علنی نباشد، نایب رئیس تمام اختیارات را بدون هیچگونه تفویضی دارد.

وی افزود: اما جاهایی است که رئیس مجلس شورای اسلامی که شخصا عضو است یعنی زمانی که آقای لاریجانی نرسد به شورای عالی امنیت ملی برود، نایبی نمی تواند از طرف او در این جلسه شرکت کند. بنابراین آقای لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی رابط نیست و در ترکیب شورای عالی امنیت ملی است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات آقای ظریف نیز گفت: انشاءالله بعد از دهه فجر آقای ظریف را در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت، صحبت هایمان را می کنیم و گزارش های او را می شنویم.

کد N112666

وبگردی