آفتاب

نماینده شوشتر در مجلس: سریال سرزمین کهن توهین به قوم بختیاری است

نماینده شوشتر در مجلس: سریال سرزمین کهن توهین به قوم بختیاری است

تهران - ایرنا - نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: سریال «سرزمین کهن» که هم اکنون در حال پخش از رسانه ملی است به قوم بختیاری توهین کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدسادات ابراهیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 19 قانون اساسی اظهارداشت: قوم بختیاری در طول تاریخ بویژه زمان رضاشاه در مورد مسایل نفتی در مقابل انگلیس ایستاده است.

وی ادامه داد: همچنین قوم بختیاری در جنگ جهانی اول مقابل روس ها و انگلیسی ها ایستاد.

نماینده استان خوزستان در مجلس خاطرنشان کرد: سردار اسد بختیاری یکی از روشنفکران مشروطه خواه، فردی بود که به فتوای حاج آقا نورالله اصفهانی تهران را فتح کرد و محمدعلی شاه ظالم را سرنگون کرد.

وی از مجلس خواست درمورد این سریال به رسانه ملی تذکر دهد زیرا احساسات این قوم خدشه دار شده است.

محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: تذکر شما را از نظر ماهیت قبول دارم و رسانه ملی باید دقت کند و خدای نکرده مساله اقوام را به گونه ای منعکس نکند که انتقادات را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: ولی هم اکنون در هنگام بررسی لایحه بودجه 93هستیم و جای این گونه تذکرات و اخطارها نیست.



** در لایحه بودجه هزینه تراشی نشود

کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل نیز در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری آیین نامه ای گفت: در لایحه بودجه 93 اشخاصی پیشنهادهایی داده اند که به بنیاد سعدی پول کافی اختصاص داده شده ولی به بنیاد شهریار اختصاص نیابد، برای دارالقرآن اصفهان پول زیادی اختصاص داده شده است ولی برای دارالقران اردبیل هیچ.

وی گفت: امام (ره) می فرمایند که یک ساعت عدالت از یک سال عبادت برتر است، خواهش می کنم هزینه تراشی نکنید و به پیشنهادهای مبهم و گنگ رای ندهید.

سیام(3)**9121**9132**1336
کد N112462

وبگردی