آفتاب

ایرانیان مقیم برلین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند

ایرانیان مقیم برلین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند

برلین- ایرنا - آیین جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شنبه شب با حضور ایرانیان مقیم برلین، سفیر و کارکنان سفارت، رایزن فرهنگی و کارکنان دستگاه ها و نهادهای ایرانی مقیم این کشور در مرکز فرهنگی اسلامی ایرانیان برلین برگزار شد.

به گزارش ایرنا،ˈعلیرضا شیخ عطارˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این جشن با تشریح بخشی از رویدادهایی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی درسال 57 شد، دلایل مهم و اصلی سرنگونی رژیم طاغوت و شاه حاکم آن رژیم را که تا قبل از آغاز رویدادهای انقلاب به شدت از سوی قدرت های بزرگ جهان بویژه آمریکایی ها حمایت می شد، تبیین کرد.

شیخ عطار با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران از گذشته تاکنون همیشه تحلیل غلطی از ویژگی های مردم ایران و شرایط کشور ما داشته و دارند، گفت : آمریکایی ها هیچ وقت فرهنگ ایران را نشناخته اند و نفوذ دین و مذهب را در تک تک سلول های مردم این کشور درک نکرده اند.

سفیر ایران تاکید کرد: به طور قطع شخصیت کاریزماتیک و رهبری حکیمانه امام ( ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین جانشین برحق ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیروزی و استمرار توام با موفقیت انقلاب اسلامی انکار ناشدنی است و رمز اصلی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پایداری و استحکام آن در مقابل توطئه های داخلی و خارجی بعد از گذشت 35 سال، اعتقادات دینی مردم این کشور بوده است.

شیخ عطار با تاکید بر اینکه این دینداری مردم ایران بوده که موجب پیروزی انقلاب و ماندگاری آن شده،گفت: بی تردید ادامه راه انقلاب نیز با تکیه برهمین ویژگی مهم خواهد بود و اگر می خواهیم همچنان این انقلاب با قدرت باقی بماند و فریب قدرت ها را نخوریم، باید همچنان به دین راستین اعتقاد داشته و فرامین قرآن و اسلام را به درستی اجرا و عمل کنیم.

سفیر ایران درآلمان با هشدار به دشمنان انقلاب اسلامی که همچنان برای ایجاد مانع و مشکل در مسیر حرکت ملت ایران تلاش می کنند، خطاب به آنان گفت : آموزه های سکولاریسم در بین مردم ایران جایگاهی ندارد و ایرانیان از دین و اعتقادات خود جدا نخواهند شد.

شیخ عطار درپایان سخنانش تاکید کرد: باید از 35 سال گذشته این را آموخته باشیم که اگر مقاومت کرده و پیشرفت کرده ایم و امروز در عرصه های مختلف از جمله سیاسی، علمی و فن آوری، فرهنگی و اقتصادی حرفی برای گفتن داریم و در منطقه به عنوان یک کشور تاثیر گذار مطرح هستیم، تنها عامل آن دین و اعتقادات مذهبی ما است.

دراین مراسم همچنین دو سرود بیاد ماندنی و خاطره انگیز از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57، به زیبایی توسط گروه سرود مدرسه ایرانیان برلین اجرا شد.

اروپام** 1701 ** 1064
کد N112442

وبگردی