آفتاب

هشدار یک مقام قضایی درباره افزایش دعاوی خانوادگی

هشدار یک مقام قضایی درباره افزایش دعاوی خانوادگی

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: یکی از ویژگی‌هایی که انقلاب اسلامی ایران را منحصر به‌فرد کرده، جهان‌شمول بودن آن است.

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: یکی از ویژگی‌هایی که انقلاب اسلامی ایران را منحصر به‌فرد کرده، جهان‌شمول بودن آن است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، ذبیح‌الله خدائیان در مراسم بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به واسطه ویژگی‌های منحصر به‌فردش، تحولی عظیم در عصر معاصر ایجاد کرد، گفت: انتخاب رهبر کبیر انقلاب‌(ره) بدون داشتن حزب، گروه و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و توسط مردم ایران، یک ویژگی‌ بارز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دلیل انتخاب مردم این بود که رهبر عزیزمان علاوه بر داشتن شرایط ویژه رهبری از قبیل شجاعت، مدیریت، قاطعیت و ... دارای صداقت و صراحت در گفتار بود، امام آنچه را که پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه اطهار بر آنها تاکید داشتند، عنوان می‌کرد، چیزی را برای خود نمی‌خواست و قصدش خدمت به مردم و اجرای احکام الهی بود.

رییس شورای قضایی استان حضور گسترده مردم اعم از زن و مرد و هر قوم و قبیله و با هر دیدگاه و تفکری را از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که جهان دو قطبی بود و هر انقلابی ملزم بود وابسته به یکی از دو ابرقدرت شرق یا غرب باشد و صاحب نظران تصور نمی‌کردند انقلابی به پیروزی برسد که مستقل از دو قطب شرق و غرب باشد.

خدائیان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با سر دادن شعار نه شرقی نه غربی، بر این تصور خط بطلان کشید و با تکیه به احکام اسلام و ارزش‌های الهی به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد: اهداف و آمارن‌های انقلاب اسلامی از قبیل استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم و احیای ارزش‌های اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نیست، همه این اهداف و آرمان‌ها جهان شمول است و به همین دلیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهضت‌های آزادی‌بخش متعددی با ماهیت اسلامی شکل گرفت و علت دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی نیز ناشی از همین ماهیت اسلامی و استکبارستیزی آن است.

رییس کل دادگستری استان فارس افزایش دعاوی خانوادگی را هشداری برای مسئولان بخش‌های مختلف جامعه دانست و اظهار داشت: توجه به تحکیم بنیان خانواده‌ها ضروری است چرا که تزلزل خانواده موجب سست شدن بنیان جامعه و افزایش جرم و جنایت می‌شود.

انتهای پیام

کد N112280

وبگردی