آفتاب

تاکید دادستان شیراز بر اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد

تاکید دادستان شیراز بر اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شیراز گفت: ملاک ارزیابی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، رضایت‌مندی مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شیراز گفت: ملاک ارزیابی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، رضایت‌مندی مردم است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، علی‌ القاصی‌مهر در نشست مشترک با روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی شیراز، گفت: مواردی که بر امنیت عمومی و اجتماعی و رضایتمندی مردم مؤثر است باید در اولویت کار دستگاه‌های انتظامی و قضایی باشد.

وی با اشاره به این که لازم است در بحث کنترل جرائم خرد نیز مانند جرائم خشن و مهم تمهیدات لازم اندیشیده شود، افزود: در برخورد جدی و قاطع با جرائم خشن با هماهنگی و تعامل دستگاه قضایی و انتظامی موفقیت‌هایی حاصل شده است، اما آنچه امروز باعث نگرانی است جرائم خرد است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تاکید بر این که روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی باید بر جغرافیای جرم حوزه استحفاظی خود تسلط و اشراف کامل داشته باشند، تصریح کرد: شناسایی افراد شرور و سابقه‌دار در حوزه استحفاظی و کسانی که مظنون به ارتکاب جرم هستند در دستور کار قرار گیرد و فضا برای مجرمان و افراد شرور نا‌امن شود.

القاصی همچنین بر صدور مجوزهای قضایی لازم در برقراری نظم و امنیت عمومی از سوی دادسرای شیراز تاکید کرد: شرایط برای اقدام سریع نیروی انتظامی فراهم شده است و اگر رؤسای کلانتری و فرماندهان پاسگاه‌ها با اقتدار وارد شوند زمینه و فرصت ارتکاب جرم از مجرمان سلب خواهد شد.

وی همچنین از برخورد قاطع دستگاه قضایی با سه باند سرقت و اخاذی خبر داد و افزود: پس از دستگیری 13 نفر سارق که اقدام به سرقت و اخاذی در شیراز کرده بودند پرونده آنان به‌صورت ویژه در دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض مورد رسیدگی قرار گرفت که متهمین به مجازات‌های اعدام و دیگر مجازات‌های تعزیری محکوم شدند و پرونده آنان به جهت اعتراض متهمین به احکام صادره در حال ارسال به دیوان عالی کشور است.

دادستان شیراز با تأکید بر این که برخورد قاطع و بدون اغماض با سارقان، زورگیران و افراد شرور در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: تامین امنیت اجتماعی مردم در رأس اولویت‌های ما قراردارد؛ بنابراین برخورد با مظاهر علنی و جرائم مشهود که موجبات نارضایتی مردم است باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در همین راستا افزود: افرادی که به اتهام جرائمی مانند سرقت، شرارت، زورگیری و جرائم خشن دستگیر و روانه زندان می‌شوند، تصمیماتی جهت محدودیت اعطای تسهیلات زندان برای آنان اتخاذ شده است.

القاصی همچنین بر ادامه اجرای طرح جمع‌آوری و برخورد با حاملان سلاح سرد تاکید و خاطرنشان کرد: بازارهای غیر رسمی که در برخی محلات اقدام به فروش اجناس دسته دوم و بعضاً مسروقه می‌کنند، باید جمع آوری شود.

وی برخورد با برخی بی‌نظمی‌های اجتماعی در معابر و خیابان‌های شیراز را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود: هر کجا حضور پلیس و نیروی انتظامی مشهود باشد افرادی که با ایجاد ترافیک‌های بی‌مورد موجب سلب آسایش و مختل کردن عبور مردم می‌شوند به خود اجازه ایجاد بی‌نظمی نخواهند داد.

انتهای پیام

کد N112278

وبگردی