آفتاب

الزعبی: اوضاع انسانی در سوریه نباید سیاسی شود

الزعبی: اوضاع انسانی در سوریه نباید سیاسی شود

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با تاکید بر اینکه اوضاع انسانی در سوریه نباید سیاسی شود، اعلام کرد:همکاری میان دمشق و سازمان ملل برای ارسال کمک‌های انسانی به تمامی مناطق سوریه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در مصاحبه با شبکه "الاخباریه" اظهار کرد: برای دولت سوریه هیچ منطقه‌ای بر منطقه دیگر اولویت ندارد و همکاری میان دمشق و سازمان ملل برای ارسال کمک‌های انسانی به تمامی مناطق سوریه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: اوضاع انسانی در سوریه نباید سیاسی شود.

پیشتر استرالیا، لوکزامبورگ و اردن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده و خواهان فعالیت آزادانه گروه‌های امدادرسانی ‌در داخل سوریه و پایان محاصره مناطق مختلف شده و نقض حقوق بشر و حملات هوایی در سوریه را محکوم کردند که این پیش‌نویس با مخالفت روسیه روبرو شد.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در خصوص دور نخست مذاکرات ژنو 2 نیز گفت: ما به ژنو رفتیم چون بر این باور بودیم که باید مذاکرات میان طرف‌های سوری و با رهبری سوریه و اراده این کشور صورت گیرد و در این مذاکرات منفعت ملی سوریه برای ما معیار و اساس بود.

الزعبی خاطرنشان کرد: در ژنو ما در جنگ رسانه‌ای و سیاسی بودیم. ما هر دستاوردی را که هیات دولت کسب می‌کرد به اطلاع مسئولان سوری می‌رساندیم تا آنها این مسائل را به گوش مردم برسانند.

وی تصریح کرد: دولت کنونی و سابق سوریه هیچگاه نگفته است که بهترین است و ما هر چه که انجام می‌دهیم باید بر اساس معیار دولت و دیدگاه آن نسبت به مردم خود باشد.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه عربستان از تروریست‌ها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل می‌آورد از ریاض خواست که این اقدام خود را متوقف سازد.

عمران الزعبی عنوان داشت: در دستور اخیر پادشاه عربستان به محاکمه عربستانی‌هایی که در خارج از این کشور می‌جنگند اشاره شده و به صورت مشخص حرفی از جنگ در سوریه به میان نیامده است.

انتهای پیام

کد N112208

وبگردی