آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

سازوکار اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان از محل صندوق توسعه ملی مشخص شد

سازوکار اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان از محل صندوق توسعه ملی مشخص شد

گزارش جدول موجودی و گردش وجوه صندوق توسعه ملی سال۱۳۹۳ را همراه لایحه بودجه سال۱۳۹۴ ارائه نماید. هیأت عامل موظف است گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی را به صورت سه‌ماهه در پایان هر فصل به کمیسیونهای اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

نمایندگان مجلس سازوکار اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان از محل صندوق توسعه ملی را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز -یکشنبه-مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با الحاق تبصره ۱۴ به این لایحه موافقت کردند.

براساس این تبصره؛ مدیران عامل بانکهای دولتی و غیردولتی موظفند حداکثر طی یک هفته پس از تاریخ درخواست تسهیلات، کلیه مدارک مورد نیاز را به‌صورت کتبی به اطلاع متقاضی برسانند و پس از تحویل کلیه مدارک موظفند حداکثر طی دوماه نسبت به بررسی توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح و اهلیت متقاضی اقدام و در صورت تأیید به صندوق توسعه ملی ارسال نمایند. رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی حداکثر ظرف پانزده روز نسبت به اعلام‌نظر در رابطه با پرداخت تسهیلات در قالب قرارداد عاملیت با بانک ذی‌ربط اقدام می‌کند. بانک عامل حداکثر طی یک‌ماه نسبت به عقد قرارداد تسهیلات به متقاضی اقدام و ظرف دو هفته آن را پرداخت می‌کند.

دولت موظف است؛ گزارش جدول موجودی و گردش وجوه صندوق توسعه ملی سال۱۳۹۳ را همراه لایحه بودجه سال۱۳۹۴ ارائه نماید. هیأت عامل موظف است گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی را به صورت سه‌ماهه در پایان هر فصل به کمیسیونهای اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

کد N111709

وبگردی