آفتاب

رقیب مرسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر شد

رقیب مرسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر شد

ایسنا نوشت:

حمدین صباحی که در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری مصر در جایگاه سوم قرار داشت در میان جمعی از هوادارانش اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری نامزد شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حمدین صباحی، رئیس "جریان مردمی" مصر و نامزد انتخابات سابق ریاست جمهوری طی سخنانی در میان جمعی از هوادارانش اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور که ماه آوریل برگزار خواهد شد نامزد شود.

وی با بیان اینکه نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌ جمهوری تصمیمی شخصی بوده گفت: مطمئنم این تصمیم رسمی حزب "جریان مردمی" نیز خواهد بود و حزب "جریان مردمی" و حزب "کرامت مصر" از این مساله حمایت خواهند کرد.

حمدین صباحی تصریح کرد که بنا به دعوت و تمایل جوانان مصر تصمیم به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی گرفته است.

وی افزود: با نظام "فاسد" حسنی مبارک، رئیس جمهوری اسبق مصر و نظام "مستبد" محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق تسامح نمی‌کنیم و در راستای آرمان‌های انقلاب 25 ژانویه و " انقلاب" 30 ژوئیه عمل خواهیم کرد.

حمدین صباحی (59 ساله) اولین شخصیت سیاسی است که اعلام کرد که رسما قصد دارد در انتخابات آتی مصر نامزد شود و این در حالی است که عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع این کشور با این که پس از برکناری مرسی تمایل خود را برای نامزدی ریاست جمهوری ابراز کرده، تاکنون رسما اعلام نکرده که تصمیم جدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

حمدین صباحی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 نیز شرکت داشت وی در دور اول این انتخابات در سال 2012 مصر پس از محمد مرسی و احمد شفیق نخست، وزیر حسنی مبارک در جایگاه سوم قرار داشت.

52261

کد N111694

وبگردی