آفتاب
نمایندگان موافقت کردند/

اختصاص 300 میلیارد تومان از منابع مخابرات به صداو سیما

اختصاص 300 میلیارد تومان از منابع مخابرات به صداو سیما

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص 300 میلیارد تومان از منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سیگنال رسانی زمینی به ایستگاه ها و مراکز رادیویی و تلویزیونی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه سال 93 کل کشور شامگاه امشب با پیشنهاد نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس مبنی بر حذف تبصره الحاقی 6 مخالفت کردند.

بر اساس این تبصره مبلغ سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بند 44 ردیف 530000 برای سیگنال رسانی زمینی به ایستگاه ها و مراکز رادیویی و تلویزیونی؛ ارتقای پوشش سیگنال رسانی در سطح کشور با کمک فیبر نوری و لینک فرستنده های سیگنال رسان به سازمان صداوسیما اختصاص می یابد تا از طریق وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات اقدام شود.

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با حذف این تبصره اظهار داشت: دشمن با ماهواره تمام کشور را هدف گرفته و تنها ابزار ما در کشور تقویت سیستم دیجیتال است تا در کردستان شبکه های معاند را مردم نگاه نکنند.

وی با بیان این که شبکه های یک و دو اصلی کشور در این منطقه دیده نمی شود گفت: این در حالی است که شبکه های ماهواره ای در این مناطق به راحتی کشور را پوشش می دهند.

عثمانی ادامه داد: با سیصد میلیارد تومان می خواهیم در مقابل تهاجم فرهنگی غرب بایستیم و این پول به جیب صداوسیما نمی رود.

به گفته وی فیبر نوری برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است و نباید در این مورد نگاه جناحی داشته باشیم بلکه باید منافع نظام را مد نظر قرار دهیم.

سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با حذق این تبصره الحاقی اظهار داشت: ما دوست داریم سه هزار میلیارد تومان بدهیم تا مشکلات ماهواره و گرفتاری های صداوسیما حل شود ولی مسیر حمایت از صداوسیما به این مفهوم نیست که جای دیگر را تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین خدمات صداوسیما در تهران است آیا ماهواره در تهران وجود ندارد؟ و یا در اصفهان و بلاد کبیره مشکل ماهواره وجود ندارد؟

نماینده مردم قائمشهر ادامه داد: مردم در روستاها و شهرهای کوچک امکان استفاده از زیر ساخت های مخابراتی را ندارند و صداوسیما بهره بردار است و وظیفه مخابرات است که زیرساخت ها را تامین کند.

به گفته وی با تصویب این پیشنهاد بین مخابرات و سازمان صداوسیما درگیری ایجاد می شود.

در نهایت نمایندگان با 54 رای موافق؛135 رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 200 نماینده با پیشنهاد حذف تبصره الحاقی 6 مخالفت کردند.

سیام**9121**2021** 3404
کد N111392

وبگردی