آفتاب

چهارتن ازکارکنان هلال احمر سوریه درحمله تروریست ها زخمی شدند

چهارتن ازکارکنان هلال احمر سوریه درحمله تروریست ها زخمی شدند

تهران -ایرنا- تلویزیون سوریه اعلام کرد: چهارتن از کارکنان هلال احمر این کشور درپی حمله تروریست های مسلح به کاروان حامل کمک های بشردوستانه که قصد ورود به منطقه تحت محاصر معارضین مسلح در شهر حمص را داشت، زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، از بامداد روز شنبه در پی گلوله باران شهر حمص، ارایه کمک های بشردوستانه به تاخیر افتاده است.

هلال احمر سوریه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که در جریان حمله به کاروان حامل کمک های بشردوستانه راننده یک کامیون زخمی شد و چند گلوله خمپاره نیز در نزدیکی این کاروان به هنگام ورود خودروها به شهر قدیمی حمص، اصابت کرد.

تلویزیون سوریه به نقل از طلال البرازی استاندار حمص گفت: هنگام ورود دو خودرو حامل کمک های بشردوستانه به شهر قدیمی حمص، افراد مسلح مسیر آنها را با خمپاره گلوله باران کردند که این امر مانع ورود دیگر کامیون های حامل کمک به این شهر شد.

ادامه درگیری و خشونت ها توافقنامه کمک رسانی به شهر حمص به عنوان اولین نتیجه ملموس مذاکرات دو هفته پیش ژنو را در معرض فروپاشی قرار داده است.

درگیری در سوریه تاکنون به مرگ 130 هزار نفر و آواره شدن میلیون ها تن انجامیده و بخش هایی از شهرهای سوریه تخریب و به آوار تبدیل شده است.

**مترجمام**1480** 3404
کد N111360

وبگردی