آفتاب

پدافند هوایی روسیه در راه امارات و الجزایر

پدافند هوایی روسیه در راه امارات و الجزایر

تسنیم نوشت:

شرکت روسی "کا بی بی" اعلام کرد با امضای قرارداد تسلیحاتی سیستم پدافند هوایی موشکی موسوم به "بانتسیر" پیشرفته خود را به امارات متحده عربی و الجزایر فروخته است.
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم؛ یوری خوزیانوف معاون رئیس شرکت روسی "کا بی بی" موفق شد با امضای قراردادی تسلیحاتی سیستم پدافند هوایی موشکی موسوم به "بانتسیر" پیشرفته خود را به امارات متحده عربی و الجزایر بفروشد.

خوزیانوف که در حاشیه نمایشگاه "دیواسپو 2014" تسلیحانی در نیودهلی سخن می گفت در این باره اعلام کرد: قراردادهایی را با کشور امارات متحده عربی و الجزایر امضا کردیم و آخرین محموله های تسلیحاتی در این زمینه در پاییز سال 2013 به این کشورها ارسال شده است.

وی در این زمینه افزود: البته از طریق شرکت "روس اوبورن اکسپورت" نیز در اواخر سال گذشته قرارداد دیگری به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد دلار با این دو کشور امضا کردیم.

این مدیر روس در ادامه توضیح داد: محموله های مربوط به تسلیحات متعلق به قرارداد اخیر قرار است در نیمه نخست سال جاری میلادی به این دو کشور ارسال و تحویل داده شود.

وی در ادامه گفت: البته با کشور برزیل نیز قراردادی برای فروش موشک های "بانتسیر" امضا کردیم که انها در مجموع 3 سیستم از این نوع خواسته اند، که در برگیرنده مجموعا 18 فروند موشک است.

این مسئول شرکت روسی تسلیحاتی گفت: درست است که ارقام و اعداد مبالغ این قراردادها ناچیز است اما همین که شرکت موفق به دسترسی به بازارهای جدیدی شده برای ما جای بسی خرسندی است.

52261

کد N111132

وبگردی