آفتاب

همکاری نظامی عراق با پاکستان

همکاری نظامی عراق با پاکستان

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان روز شنبه در گزارشی از همکاری نظامی عراق و پاکستان خبر داد.

براساس این گزارش، ˈرانا تنویر حسنˈ وزیر محصولات دفاعی این کشور در دیدار با سرهنگ خلبان ˈانوار حمد امینˈ فرمانده نیروی هوایی عراق بر همکاری نظامی اسلام آباد با بغداد تاکید کرد.

امین که در راس یک هیات نظامی عراقی در اسلام آباد بسر می برد نیز در این دیدار بر تمایل بغداد برای گسترش حوزه های همکاری دو کشور به ویژه در زمینه آموزش نظامی و خرید تجهیزات نظامی از پاکستان تاکید کرد.

وی همچنین علاقه وافر بغداد برای خرید سیستم های دفاع هوایی پاکستان برای تقویت سیستم دفاع هوایی عراق به ویژه دفاع درحین پرواز هواپیماهای جنگی و نیز آموزش خلبان های عراقی تاکید ورزید.

ˈجبار عبید خدومˈ فرمانده دفاع هوایی عراق نیز در این دیدار قابلیت های دفاعی و در عین حال پیچیدگی سیستم دفاع موشکی و هوایی پاکستان را تحسین برانگیز خواند و خواستار عقد یک قرارداد برای آموزش خلبان های عراقی توسط کارشناسان دفاعی پاکستانی شد.

یادآوری می شود که شاهزاده ˈسلمان بن سلمان بن عبدالعزیزˈ معاون وزیر دفاع عربستان نیز در 30 دی ماه برای گسترش همکاری های دفاعی دو کشور عربستان سعودی و پاکستان وارد شهر راولپندی مرکز ارتش این کشور شده و با ˈراحیل شریفˈ فرمانده و رئیس ستاد مشترک ارتش و ˈخواجه محمد آصفˈ وزیر دفاع پاکستان ملاقات کرده بود.

مترجمام**1378**1856
کد N111100

وبگردی