آفتاب

شناسایی اعضای یک شبکه جاسوسی عربستان در لبنان

شناسایی اعضای یک شبکه جاسوسی عربستان در لبنان

تسنیم نوشت:

منابع خبری محلی در لبنان گزارش دادند که دستگاه امنیتی حزب الله یک باند جاسوسی عربستان سعودی را در ضاحیه جنوبی بیروت شناسایی کرده است.
به گزارش الحدث نیوز، منابع خبری محلی در لبنان گزارش دادند که حزب الله به تازگی موفق شده است تا یک شبکه جاسوسی وابسته به دستگاه امنیتی عربستان سعودی را در منطقه ضاحیه بیروت شناسایی کند.

بر اساس این گزارش‌ها نیروهای امنیتی حزب الله پس از مشکوک شدن به دو مغازه شیرینی فروشی در مناطق "حاره حریک" و "بئر العبد" در ضاحیه جنوبی بیروت به مدت یک‌سال کلیه فعالیت‌های آنان را زیر نظر گرفته و اطمینان حاصل کردند که کارگران این دو مغازه با دستگاه امنیتی عربستان سعودی در ارتباط هستند.

بر اساس گزارش حزب الله لبنان، دستگاه امنیتی عربستان سعودی بخشی از سهام یک شرکت شیرینی‌ ‌پزی معروف را خریداری کرده تا بتواند با استفاده از آن پوشش مناسبی برای فعالیت تروریست‌های "داعش" در کلیدی ترین منطقه بیروت و در نزدیکی شاهرگ فرماندهی حزب الله،‌ ایجاد کند؛ این افراد با پوشش این شرکت معروف اقدام به گشایش دو شعبه در دو نقطه ضاحیه جنوبی بیروت کرده بودند.

نیروهای امنیتی حزب الله پس از آنکه یقین پیدا کردند، برخی از کارگران و خریدار سهام این شرکت در ارتباط مستمر با دستگاه امنیتی عربستان سعودی هستند به مراقبت‌های خود ادامه داده و  با جمع آوری شواهد لازم به اثبات رساندند.

حزب الله اعلام کرد که صاحب اصلی این شرکت شیرینی پزی بی‌گناه بوده و از پناهندگان سوریه است که از روستاهای نبل و زهراء گریخته و به لبنان آمده‌اند.

حزب الله پس از جمع آوری کلیه  مدارک لازم آنان را دراختیار ارتش لبنان قرار داد،‌ارتش نیز به نوبه خود به بررسی این مدارک پرداخته و پس از هماهنگی با مقامات قضایی اقدام به دستگیری این افراد کردند.

52261

کد N111073

وبگردی